حمله شباب المجاهدین به کاخ ریاست جمهوری سومالی

دوشنبه 7 آذر 1401 - 00:43
https://iswnews.com/?p=83072

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عوامل گروه تروریستی شباب المجاهدین به کاخ ریاست جمهوری سومالی در شهر موگادیشو حمله کردند.


شباب المجاهدین طی عملیات خود علیه کاخ ریاست جمهوری سومالی در موگادیشو محل اقامت حسن شیخ محمود، رئیس جمهور این کشور را با چند قبضه آر پی جی (RPG) مورد هدف قرار داده و خسارات زیادی به محل اقامت او وارد کردند. شباب المجاهدین همچنین از فرار حسن شیخ محمود، رئیس دولت سومالی از کاخ ریاست جمهوری به مکانی امن خبر داده‌اند. طبق گزارش رسانه‌های غربی، رئیس جمهور سومالی تحت حفاظت شدید به فرودگاه موگادیشو منتقل شده است.

طبق بیانیه دوم شباب المجاهدین، عناصر این گروه تلاش های نیروهای ویژه سومالی را برای متوقف کردن حمله آنها به کاخ ریاست جمهوری ناکام گذاشته‌اند. درگیری های چند ساعته در کاخ ریاست جمهوری و اطراف آن به کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای ویژه سومالی انجامیده و درگیری ها در داخل کاخ همچنان ادامه دارد.

شباب المجاهدین در آخرین بیانیه‌ی خود درباره این حمله که تا دوشنبه ۷ آذر ماه به طول انجامید، مدعی کشته شدن ۵۲ نفر و مجروح شدن ۳۹ نفر شدند. در میان این تلفات اسامی وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران امنیتی، سیاستمداران، افسرانی و نیروهای امنیتی سومالی دیده می‌شود. در این عملیات همچنین برخی از عناصر انغماسی شباب المجاهدین کشته و برخی دیگر توانستند از مهلکه فرار کرده و جان سالم به در ببرند. این در حالی است که منابع رسمی سومالی تعداد کشته شدگان این عملیات را ۱۵ تن از جمله ۸ غیر نظامی تلقی کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.