شهادت پنج فلسطینی در کرانه باختری

سه شنبه 8 آذر 1401 - 13:01
https://iswnews.com/?p=83153

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به چند منطقه در کرانه باختری، پنج جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.

در شامگاه ۷ آذر ماه، نظامیان اسرائیلی به شهرک بیت امر در شمال الخلیل یورش بردند که طی آن یک فلسطینی به نام “مفید اخلیل” به شهادت رسیده و ۱۰ تن دیگر مجروح شدند.

ساعاتی بعد، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت دو برادر فلسطینی به نام‌های “جواد و ظافر عبدالرحمان ریماوی” در پی یورش نظامیان رژیم اسرائیل به شهرک کفر عین در شمال غرب رام الله خبر داد.

تصاویری از جواد عبدالرحمن عبدالجواد ریماوی (۲۲ ساله) و ظافر عبدالرحمن عبدالجواد ریماوی (۲۱ ساله)

همچنین یک جوان فلسطینی به نام “رائد غازی النعسان” (۲۴ ساله) در روستای المغیر در شرق رام الله به دست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید. علاوه بر وی، یک جوانی فلسطینی دیگر نیز که در درگیری‌های امروز در شمال بیره به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس فلسطین در واکنش به شهادت پنج جوان فلسطینی در کرانه باختری اظهار داشت:

“اشغالگران صهیونیست می‌خواهند مبارزات مشروع ملت فلسطین برای بازپس گرفتن سرزمین و بدست آوردن آزادی از دست رفته شأن، را از طریق عملیات قتل و ترور منع کنند، این در حالی است که این خون‌ها قیام ملت فلسطین و انتفاضه آنها را قوی‌تر از پیش خواهد ساخت.”

برخی از جریان‌های سیاسی و مذهبی در شهرهای رام الله و البیره نیز با صدور بیانیه‌ای از اعتصاب کامل در این دو شهر کرانه باختری در واکنش به این جنایت رژیم صهیونیستی خبر دادند.

با توجه به شهادت پنج جوان فلسطینی توسط نظامیان رژیم اسرائیل، احتمال می‌رود نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت، عملیات‌‎های ضد اسرائیلی در کرانه باختری انجام دهند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.