به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای ارتش رژیم اسرائیل با یورش به شهرک یعبد در جنوب غرب جنین، با نیروهای مقاومت فلسطین وارد درگیری مسلحانه شده و با محاصره منزل یکی از نیروهای حماس، وی را به اسارت گرفتند.

در ۹ آذر ماه، تعداد زیادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک یعبد در جنوب غرب جنین یورش بردند که در پی آن، درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین به وقوع پیوست. در جریان تبادل آتش، دو فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شدند که حال هر دو مجروح به شدت وخیم گزارش شده است.

ویدیویی از درگیری نظامیان رژیم اسرائیل با نیروهای مقاومت فلسطین در شهرک یعبد در جنوب غرب جنین (۱)
ویدیویی از درگیری نظامیان رژیم اسرائیل با نیروهای مقاومت فلسطین در شهرک یعبد در جنوب غرب جنین (۲)

همزمان با این درگیری، نظامیان اسرائیلی منزل یکی از نیروهای جنبش حماس به نام “عبود حرزالله” را در این منطقه محاصره کرده و پس از اسارت او، از منطقه عقب نشینی کردند.

تصویری از عبود حرز الله، از نیروهای جنبش حماس

شایان ذکر است با توجه به اقدامات اخیر نظامیان اسرائیلی، احتمال می‌رود تعداد عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری افزایش یابد. نیروهای امنیتی اسرائیلی نیز با آگاهی نسبت به این موضوع، چند عملیات امنیتی را در مناطق مختلف کرانه باختری آغاز کرده و طی ۲۴ ساعت اخیر، دستکم ۱۱ فلسطینی را به اتهام تلاش برای عملیات‌های ضد اسرائیلی بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید:
شهادت پنج فلسطینی در کرانه باختری
آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۱ آذر ۱۴۰۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.