تحولات فلسطین، ۱۵ آذر ۱۴۰۱

سه شنبه 15 آذر 1401 - 16:24
https://iswnews.com/?p=83653

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” توماس نایدز، سفیر آمریکا در تل‌آویو با بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود که مکلف به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شده است، دیدار و گفتگو کرد.

– در ۱۲ آذر ماه، ده‌ها نفر از ساکنان بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین با برپایی تظاهراتی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی، با ملت فلسطین اعلام همبستگی کردند.
– مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در هشتمین مجمع گفتگوی مدیترانه‌ای در رم پایتخت ایتالیا اظهار داشت: رژیم صهیونیستی می‌داند که موضع آنکارا در قبال قضیه فلسطین ثابت است و هرگز تغییر نمی‌کند.
– اتحادیه اروپا در واکنش به شهادت شمار زیادی از فلسطینی‌ها در کرانه باختری طی روزهای اخیر تاکید کرد که افزایش تنش و خشونت در کرانه باختری و قدس، بسیار نگران کننده است.
– در ۱۲ آذر ماه، گروه‌های مقاومت فلسطین، شهرک صهیونیست‌نشین ناحل عوز واقع در شرف غزه را هدف حمله راکتی قرار دادند. ساعاتی بعد، هواگردهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به این حمله، پایگاه قادسیه متعلق به کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در غرب خان یونس، یک زمین کشاورزی در شرق گذرگاه رفح و یک برجک دیده‌بانی متعلق به مقاومت فلسطین در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف حمله قرار دادند. این حملات تلفات جانی نداشته است.

بیشتر بخوانید:‌ حمله هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه + ویدیو

– در ۱۳ آذر ماه، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل با استقبال عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین وارد منامه، پایتخت این کشور شد و با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: سفر رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین

– در ۱۴ آذر ماه، ده‌ها شهرک‌نشین یهودی تحت حمایت نیروهای پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی تعرض کردند.
– در ۱۴ آذر ماه، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اسرائیل پس از ورود به ابوظبی، با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات دیدار و گفتگو کرد.

– در ۱۴ آذر ماه، توماس نایدز، سفیر آمریکا در تل‌آویو با بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود که مکلف به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شده است، دیدار کرد. بر اساس اعلام رادیو ارتش رژیم اسرائیل، این دیدار ساعت‌ها به طول انجامید.
– در ۱۴ آذر ماه، در پی یورش نظامیان رژیم اسرائیل به محله الهدف در جنین، درگیری مسلحانه شدیدی بین آن‌ها و نیروهای مقاومت فلسطین به وقوع پیوست. همزمان با این درگیری، نظامیان رژیم صهیونیستی، یحیی السعدی، فرزند شیخ بسام السعدی از رهبران اسیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اردوگاه جنین را به اسارت گرفتند و پس از این اقدام، به طور کامل از اردوگاه جنین عقب‌نشینی کردند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۱۴ آذر ۱۴۰۱

– در ۱۴ آذر ماه، نظامیان اسرائیلی، روستای فلسطینی العراقیب در صحرای النقب را برای ۲۱۰ مین بار متوالی تخریب کردند.
– در ۱۵ آذر ماه، شهرک‌نشینان صهیونیست به روستای “قراوه بنی حسان” در سلفیت حمله کرده و خسارت زیادی به باغ‌های زیتون فلسطینی‌ها وارد کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.