تحولات سوریه، ۱۶ آذر ۱۴۰۱

چهارشنبه 16 آذر 1401 - 16:23
https://iswnews.com/?p=83693

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پایگاه ارتش ترکیه در منطقه کفرجنه واقع در حومه‌ی عفرین هدف حمله راکتی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) قرار گرفت.

۱- حلب:
– در ۱۶ آذر ماه، نظامیان روسیه در حوالی شهر عین العرب به گشت زنی پرداختند.
– در ۱۵ آذر ماه، پایگاه ارتش ترکیه در منطقه کفرجنه واقع در حومه‌ی عفرین هدف حمله راکتی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) قرار گرفت. تاکنون اطلاعاتی از میزان دقیق تلفات و خسارات این حمله منتشر نشده است.

۲- ادلب:
در ۱۳ آذر ماه، دولت موسوم به دولت نجات در استان ادلب سوریه که تحت سیطره مسلحین هیئت تحریر الشام قرار دارد، از تأسیس یک دانشکده پلیس در دل مناطق مسکونی این استان خبر داد. احداث دانشکده پلیس در ادلب که تحت نظر وزارت کشور دولت موسوم به دولت نجات و در مناطق مسکونی صورت پذیرفته، نارضایتی عده‌ای از اهالی این استان را برانگیخته است.

۳- درعا:
در ۱۵ آذر ماه، بر اثر انفجار مین در منطقه قرفا، یک کودک سوری شهید و دو تن دیگر مجروح شدند.

۴- دیرالزور:
– در ۱۵ آذر ماه، نیروهای ائتلاف آمریکایی یک رزمایش در پایگاه نظامی واقع در تاسیسات گازی کونکو در استان دیرالزور برگزار کردند.
– در ۱۴ آذر ماه، روز دوشنبه، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به ایست بازرسی توسط نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در شهرک السوار در حومه شمالی دیرالزور را بر عهده گرفت.

۵- رقه:
در ۱۴ آذر ماه، مسلحین تحت حمایت ترکیه بزرگراه M4 و حومه عین عیسی را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

۶- حسکه:
– در ۱۴ آذر ماه، یک بالگرد روسی حامل یک هیئت نظامی روسیه جهت دیدار با فرماندهان ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در فرودگاه قامشلی فرود آمد.
– در ۱۶ آذر ماه، نیروهای ائتلاف آمریکایی در منطقه رمیلان به گشت‌زنی پرداختند.

۷- سویداء:
در ۱۳ آذر ماه، برخی از ساکنان شهر سویداء در اعتراض به تصمیمات مسئولان سوریه، مشکلات معیشتی، قطعی مکرر برق، آب‌رسانی و نبود سوخت دست به تجمع اعتراضی زدند. در ادامه این تجمع، معترضین با یورش به ساختمان استانداری کنترل آن را بدست گرفته و اقدام به رفتارهای خشونت‌آمیز کردند.

بیشتر بخوانید: تنش‌های امنیتی در شهر سویداء + ویدیو

۸- در ۱۴ آذر ماه، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) عملیات‌های مشترک خود با ائتلاف آمریکایی را پس از آنکه به دلیل تشدید حملات ترکیه متوقف شده بود، از سر گرفتند.

۹- در ۱۴ آذر ماه، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن ۵ تن از شبه نظامیان کُرد در مناطق عملیاتی سپر فرات و شاخه زیتون خبر داد.

۱۰- در ۱۶ آذر ماه، مرکز مصالحه روسی در سوریه اعلام کرد: مسلحین ۲ بار آتش بس در منطقه ادلب را نقض کردند که از این تعداد ۱ مورد مربوط به استان ادلب و ۱ مورد مربوط به استان لاذقیه می‌باشد.

نقشه باکیفیت

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.