داعش، روایت رسانه‌ها از خلیفه مقتول خود را رد کرد!

یکشنبه 20 آذر 1401 - 12:59
https://iswnews.com/?p=83883

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” گروه تروریستی داعش در آخرین هفته نامه منتشر شده خود، روایت رسانه‌ها از نحوه کشته شدن ابوالحسن القرشی را رد کرد.

گروه تروریستی داعش در سرمقاله شماره ۳۶۸ هفته نامه النبأ که روز جمعه ۱۸ آذر ماه تحت عنوان “ولیرنی امرأ أمیره” آن را منتشر کرد، روایت رسانه‌ها از کیستی و چگونگی کشته شدن ابوالحسن القرشی، سرکرده سابق این گروه را رد کرد.

در سرمقاله این شماره از النبأ آمده است: ” یک بار دیگر دولت اسلامی صداقت خود را با سربازان، یاران، رعایای خود و دیگر مسلمانان نشان داد و کشته شدن رهبران خود را بدون اینکه کسی از دشمنانش از این مسئله اطلاع داشته باشد، اعلام کرد. هیچ‌یک از سازمان های اطلاعاتی جهان و نه بزرگترین خبرگزاری‌های جهانی – که به واقع هیچ‌یک بزرگ نیستند – این خبر را نشنیدند مگر از طریق موسسه رسانه‌ای الفرقان! اما شگفت این است رسانه‌هایی که خبر را به صورت اختصاصی از موسسه الفرقان دریافت کردند، نتوانستند جلوی خود را بگیرند و با عجله، فرضیه‌های مبتذل خود را منتشر ساختند.”

درواقع داعش با این جملات، روایت رسانه‌ها که از اظهار نظر نیروهای آمریکایی در خصوص چگونگی کشته شدن خلیفه مقتول داعش را نفی کرد.

لازم به ذکر است پس از اینکه داعش از طریق مؤسسه الفرقان و با انتشار یک پیام صوتی از سخنگوی خود، ابوعمر المهاجر در ۳۰ نوامبر (۹ آذر ماه سال جاری) خبر کشته شدن خلیفه خود ابوالحسن القرشی و بیعت با ابوالحسین الحسینی را منتشر کرد. ستاد تروریستی ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای در همان روز، از کشته شدن ابوالحسن القرشی در استان درعا و از سوی ارتش آزاد سوریه در نیمه ماه اکتبر میلادی خبر داد.

بیانیه سنتکام درباره کشته شدن ابوالحسن الهاشمی

در تاریخ ۲ دسامبر (۱۱ آذر ماه) نیز خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) طی گزارشی از زبان یک مقام امنیتی سوریه اظهار داشت که “ابوالحسن الهاشمی” همان “عبدالرحمن العراقی” است که در ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) توسط ارتش سوریه و در شهر جاسم در حومه شمالی درعا کشته شده است. این روایتی بود که توسط بسیاری از رسانه های معتبر و غیر معتبر تکرار شد. این در حالی است که در گزارش سانا “عبدالرحمن العراقی” به صراحت امیر داعش در منطقه جنوبی و نه خلیفه داعش تلقی شده است.

خبر خبرگزاری سانا درباره خلیفه مقتول داعش

نکته قابل توجه این است که داعش هیچگاه مسئولیت درگیری‌های اخیر در درعا را بر عهده نگرفت و احتمال می‌رود آنچه که در درعا رخ داده است، ادامه تحرکات “جیش المثنی” یا “جیش خالد بن الولید” باشد که در دوره پایان تمکین داعش در مناطقی از سوریه تحت عنوان ولایت حوران از سوی داعش به رسمیت شناخته شده بود.

بیشتر بخوانید: انتصاب فرمانده جدید داعش پس از کشته شدن ابوالحسن الهاشمی در جنوب سوریه!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.