به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی یورش نیروهای ارتش رژیم اسرائیل به شهر جنین، یک فلسطینی شهید و سه تن دیگر مجروح شدند.

در ۲۰ آذر ماه، نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک برقین واقع در غرب جنین یورش برده و دو برادر فلسطینی به نام‌های “طارق” و “نبیل ابوشادوف” را بازداشت کردند.

“طارق” و “نبیل ابوشادوف”

ساعاتی بعد، شمار زیادی از نیروهای ویژه ارتش رژیم اسرائیل به شرق شهر جنین یورش برده و پس از بازداشت یک جوان فلسطینی به نام “ثائر ابو عمشه”، وارد درگیری مسلحانه شدیدی با نیروهای مقاومت فلسطین شدند.

وقوع درگیری مسلحانه شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران اسرائیلی در شهر جنین

در جریان تبادل آتش، یک دختر ۱۶ ساله فلسطینی به نام “جنی مجدی عسام زکارنه” به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید و سه تن دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

شایان ذکر است درگیری‌های مسلحانه میان گروه‌های مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم اسرائیل نسبت به ماه‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت با انتشار گزارشی در همین رابطه، از افزایش بی‌سابقه عملیات‌های تیراندازی در کرانه باختری خبر داد و اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۳۰۰ مورد تیراندازی در کرانه باختری رخ داده است که طی آن ۳۱ اسرائیلی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۱۴ آذر ۱۴۰۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.