عملیات اطلاعاتی-امنیتی حزب اصلاح در مارب

دوشنبه 21 آذر 1401 - 13:09
https://iswnews.com/?p=83957

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مسلحین حزب اصلاح با پشتیبانی عناصر گروه تروریستی القاعده مناطق مختلف شهر مارب را مورد عملیات گسترده اطلاعاتی-امنیتی قرار دادند.

در پی حملات اخیر پهپادهای آمریکا به تجمعات اعضای گروه تروریستی القاعده و انفجارهای متعدد در مواضع حزب اصلاح در مارب، مسلحین حزب اصلاح دست به اجرای یک عملیات اطلاعاتی-امنیتی در سطح شهر مارب زدند. این عملیات از روز یکشنبه ۲۰ آذر ماه، با تشدید ایست و بازرسی های خیابانی، جستجو و بازرسی منازل مسکونی، هتل ها و همچنین تحت تعقیب قرار دادن افراد وابسته به امارات آغاز شده است.

مسلحین حزب اصلاح در گام ابتدایی این عملیات، سعید الفروی الوائلی، از افراد وابسته به سپهبد صغیر بن عزیز، فرمانده ارتش دولت مستعفی و نیروهای الیمن السعید (تابع ائتلاف سعودی) را به همراه تعدادی از همراهانش دستگیر و سپس تیرباران کردند. این اقدام منجر به خشم صغیر بن عزیز شده و مسلحین تابع وی با مسلحین حزب اصلاح در مارب وارد درگیری شده‌اند.
منابع خبری حزب اصلاح، سعید الفروی الوائلی را مسئول بمب گذاری در تجمع فرماندهان نظامی و مسیر خودروهای حزب اصلاح دانسته‌اند.

افزایش تحرکات حزب اصلاح در استان‌های مارب و حضرموت در حالی صورت می‌گیرد که جناح های تابع امارات از جمله شورای انتقالی جنوب و نیروهای طارق صالح قصد پاکسازی مواضع تحت کنترل این حزب را دارند. حزب اصلاح از پشتیبانی بخشی از اعضای گروه القاعده در یمن برخوردار است و این افراد پیش‌تر توسط ائتلاف سعودی و برای مقابله با انصارالله به مارب منتقل شده بودند.

بیشتر بخوانید:
نگاهی به تحولات شرق یمن؛ نقش استان حضرموت در آینده یمن چیست؟
القاعده برای نجات حزب اصلاح به حضرموت می‌رود

تصویر منتسب به سعید الوائلی از افراد وابسته به صغیر بن عزیز
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.