تحولات فلسطین، ۲۱ آذر ۱۴۰۱

دوشنبه 21 آذر 1401 - 15:57
https://iswnews.com/?p=83972

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اساس ادعای خبرنگار سیاسی شبکه عبری زبان کان، آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آینده رژیم صهیونیستی نسبت به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی تحت اشغال این رژیم یا هرگونه تغییر در وضعیت حاکم بر قدس و مسجد الاقصی هشدار داده است.

– در ۱۶ آذر ماه، بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، یک جوان فلسطینی در شهرک کفر عین در شمال غرب رام الله به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شدت مجروح شد.
– در ۱۶ آذر ماه، ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم اسرائیل به مسجد الاقصی تعرض کردند.
– در ۱۹ آذر ماه، کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در سی و پنجمین سالگرد تاسیس این جنبش، نمایشگاهی از تولیدات نظامی خود را در شمال نوار غزه برپا کرد.
– در ۱۹ آذر ماه، ارتش رژیم اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای از آغاز یک رزمایش ناگهانی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی (سوریه و لبنان) خبر داد و اعلام کرد که این رزمایش به مدت سه روز برگزار خواهد شد. بر اساس اعلام سخنگوی ارتش اسرائیل، این رزمایش با نام “زمستان گرم ۲” و با هدف تقویت آمادگی نیروهای جبهه شمالی آغاز شده و قرار است ۸۰۰۰ سرباز ارتش و ۵۰۰۰ نفر از نیروهای ذخیره در این رزمایش شرکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: آغاز رزمایش ارتش رژیم اسرائیل در مرزهای شمالی

– بر اساس ادعای خبرنگار سیاسی شبکه عبری زبان کان، آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آینده رژیم صهیونیستی نسبت به الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی تحت اشغال این رژیم یا هرگونه تغییر در وضعیت حاکم بر قدس و مسجد الاقصی هشدار داده است.
– در ۱۹ آذر ماه، بر اساس اعلام هلال احمر فلسطین، در نتیجه درگیری‌ فلسطینی‌ها با نظامیان رژیم اسرائیل در شهرک‌ اوصرین و بیت دجن واقع در جنوب نابلس، ۴۹ تن مجروح شدند.
– در ۲۰ آذر ماه، نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک برقین واقع در غرب جنین یورش برده و دو برادر فلسطینی را بازداشت کردند. ساعاتی بعد، شمار زیادی از نیروهای ویژه ارتش رژیم اسرائیل به شرق شهر جنین یورش برده و پس از بازداشت یک جوان فلسطینی، وارد درگیری مسلحانه شدیدی با نیروهای مقاومت فلسطین شدند. در جریان این درگیری، یک دختر ۱۶ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید و سه تن دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۲۱ آذر ۱۴۰۱

– بر اساس اعلام شبکه عبری زبان “کان”، بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود که از طرف اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی مامور تشکیل دولت شده است، دو هفته دیگر برای تشکیل کابینه جدید خود مهلت خواسته است. اسحاق هرتزوگ نیز با تمدید ۱۰ روزه مهلت نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید موافقت کرد.
– در ۲۰ آذر ماه، پهپادهای جاسوسی ارتش رژیم اسرائیل بر فراز مناطق شرقی غزه به پرواز درآمدند.
– شادی عثمان، سخنگوی اتحادیه اروپا در قدس در گفتگو با رادیو “صدای فلسطین” تاکید کرد که این اتحادیه از نزدیک پیگیر اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین است و خواستار آرام‌سازی سریع اوضاع در این منطقه است.
– طی ۲۴ ساعت اخیر، ۱۸ فلسطینی به اتهام تلاش برای عملیات‌های ضد اسرائیلی در کرانه باختری توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.