حمله مسلحانه به هتل چینی ها در کابل + ویدیو

دوشنبه 21 آذر 1401 - 19:22
https://iswnews.com/?p=83976

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حمله افراد مسلح ناشناس به هتل لونگان، محل استقرار دیپلمات ها و تجار چینی در منطقه شهرنو در شهر کابل منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۱ نفر شد.

ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه بعدازظهر امروز ۲۱ آذر ماه، سه فرد مسلح ناشناس وارد هتل لونگان، محل استقرار دیپلمات ها و تجار چینی در منطقه شهرنو در شهر کابل، پایتخت افغانستان شده و پس از درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی هتل، اقدام به عملیات انتحاری کردند.

طبق اظهارات مقامات طالبان، در این درگیری سه فرد مهاجم کشته و ۱۸ نفر از جمله پنج تبعه چینی زخمی شدند. همچنین وضعیت چند تن از مجروحین وخیم گزارش شده و برخی منابع محلی نیز از کشته شدن یکی از مسلحین طالبان و متواری شدن یکی از مهاجمین خبر داده‌اند. با توجه به حجم درگیری و وقوع انفجارها در این هتل، ممکن است تعداد تلفات این حمله بیشتر از آمار اعلامی از سوی طالبان و رسانه‌ها باشد. رسانه‌های داخلی افغانستان عموما تحت فشار طالبان قرار دارند و از بیان جزئیات دقیق حملات پرهیز می‌کنند.

بنابر پیشینه حملات و فعالیت گروه تروریستی داعش علیه اماکن دیپلماتیک در کابل، احتمال می‌رود این حمله نیز توسط عوامل این گروه انجام گرفته باشد.

لازم به ذکر است “وانگ یو” سفیر چین در کابل روز گذشته ۲۰ آذر ماه، با “شیر محمد عباس کریمی استانکزی” معاون سیاسی وزیر امور خارجه‌ طالبان دیدار و در مورد وضعیت جاری در افغانستان گفت‌وگو کردند. سفیر چین در این دیدار خواستار توجه بیشتر طالبان برای تأمین امنیت سفارت چین در افغانستان شده بود.

مشاهده موقعیت هتل لونگان در نقشه آنلاین

ویدیو: لحظه وقوع حمله و آتش سوزی در هتل لونگان
ویدیو: بیعت عاملان حمله هتل لونگان با خلیفه داعش

طبق این بیانیه دو عنصر انغماسی داعش به یک هتل بزرگ که معمولا محل حضور و اقامت چینی ها می باشد حمله کرده و دو چمدان حاوی مواد انفجاری را که از قبل در هتل جاسازی شده بود منفجر کردند. یکی از این چمدان ها در میان تجمع عناصر چینی و دیگری در سالن پذیرش مسافران در طبقه اول منفجر شد.
سپس دو عنصر انغماسی داعش در طبقه دوم کمین کرده و یکی از آنها به سوی عناصر طالبان که تلاش می کردند به طبقات بالاتر بروند بمب دستی پرتاب کرده و دیگری به تخریب درب های آپارتمان های هتل توسط بمب های مغناطیسی و شلیک به سمت ساکنان اتاق ها پرداخت. طبق ادعای داعش این عملیات منجر به کشته و زخمی شدن دستکم ۳۰ نفر و آتش گرفتن بخشی از هتل شده است.

بیشتر بخوانید: یادداشت: داعشی‌های فارسی زبان

مؤسسه الدرع السنی (از مؤسسات غیر رسمی داعش) ویدیویی از “عبدالجبار الطاجیکی” عامل حمله به هتل چینی‌ها و عامل انتحاری حمله اخیر به فرودگاه کابل، منتشر کرد که نحوه فرار وی از هتل چینی‌ها را نشان می‌دهد!
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.