به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش سوریه جهت مقابله با حملات احتمالی ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه به بهانه مبارزه با شبه نظامیان کُرد، چند کاروان از نیروها و تجهیزات نظامی خود را به شمال استان حلب اعزام کرد.

طی روزهای اخیر، یگان‌های زرهی و پیاده ارتش سوریه با هدف مقابله با حملات احتمالی ارتش ترکیه به مناطق شمالی این کشور در مناطقی از استان حلب مستقر شدند.

اعزام و استقرار نیروهای ارتش سوریه بر اساس تهدیدات مقامات ترکیه مبنی بر آغاز عملیات علیه مواضع شبه نظامیان کُرد در شهرهای تل رفعت، منبج و عین العرب (کوبانی) انجام شده و به نظر می‌رسد این اقدامات، پس از رایزنی فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه و مسئولان دولت سوریه با میانجیگری روسیه صورت گرفته است اما با این وجود، نمی‌توان به طور قاطع از توافق شبه نظامیان کُرد و دولت سوریه در این رابطه سخن گفت.

گفته می‌شود یگان‌هایی از لشکر ۲۵ نیروهای ویژه ارتش سوریه به فرماندهی ژنرال سهیل الحسن نیز به مناطق شمالی استان حلب اعزام شده و در این مناطق مستقر شده است.

بر اساس اطلاعات منابع میدانی، ژنرال سهیل حسن از طریق بیسیم به تمامی واحدهای نظامی تحت امر خود دستور داده است تا هر نوع شلیک آتش به سمت نیروهای ارتش را با قدرت پاسخ دهند.

با توجه به اعزام نیروهای ارتش، تقویت مواضع نظامیان سوریه و پافشاری فرماندهان سوری نسبت به دفاع از تمامیت ارضی سوریه، احتمال می‌رود حملات ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه و به ویژه مواضع شبه نظامیان کُرد در حد حملات توپخانه‌ای و هوایی باقی بماند و ارتش ترکیه از انجام عملیات زمینی صرف نظر کند. همچنین با در نظر گرفتن مخالفت‌ طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با عملیات ترکیه در شمال سوریه، آغاز عملیات جدید ترکیه می‌تواند این کشور را با چالش‌های بین‌المللی گوناگون به ویژه در زمینه سیاسی مواجه کند.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت نظامی شمال حلب؛ شمارش معکوس برای آغاز عملیات ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد؟!

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.