اعلان جنگ صغیر بن عزیز به حزب اصلاح

یکشنبه 27 آذر 1401 - 11:53
https://iswnews.com/?p=84374

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی افزایش درگیری بین نیروهای حزب اصلاح و نیروهای دولت مستعفی یمن در شهر مارب، سپهبد صغیر بن عزیز دستور مقابله با مسلحین حزب اصلاح را صادر کرد.

پس از اجرای عملیات اطلاعاتی-امنیتی حزب اصلاح در مارب و وقوع درگیری‌های متعدد بین نیروهای دولت مستعفی (نیروهای صغیر بن عزیز) با قبایل مارب، تنش‌ها برای سیطره بر مناطق نفتی مارب افزایش یافته است. در این راستا، سپهبد صغیر بن عزیز دستور اخراج مسلحین تابع حزب اصلاح از پایگاه‌های نظامی منطقه ششم نظامی را صادر کرده است. همچنین برخی منابع محلی از قصد صغیر بن عزیز برای حمله به میدان نفتی و پالایشگاه الصافر خبر داده‌اند.

همزمان با این تنش‌ها، مسلحین قبایل آل فجیج و آل راشد منیف در منطقه وادی عبیده با یکدیگر درگیر شده‌اند. این درگیری منجر به وقوع تلفات و خساراتی در بین مسلحین دو طرف شده است.

سپهبد “صغیر حمود احمد عزیز” یا صغیر بن عزیز، فرمانده نیروهای مسلح دولت مستعفی یمن است که سابقه‌ی عضویت در حزب کنگره مردمی یمن را نیز دارد. در جریان نبردهای انصارالله و ائتلاف سعودی در مارب، صغیر بن عزیز با پشتیبانی امارات و طارق صالح به مارب اعزام شد و کنترل برخی مناطق و جبهات را بدست گرفت. حضور وی در مارب، پس از اعلام آتش بس در یمن نیز ادامه یافت و با تنش بین حزب اصلاح و نیروهای دولت مستعفی وارد مرحله جدیدی شد. حزب اصلاح در جریان عملیات اطلاعاتی-امنیتی در روزهای اخیر برخی افراد وابسته به صغیر بن عزیز را تیرباران و بازداشت کرده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. عبدالله یکشنبه, ۲۷ آذر, ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

    باتوجه به شرایط فعلی و اختلافات بین اعضای حزب دولت مستعفی ، چرا انصارالله یمن اقدام به عملیات و بازپسگیری مواضع قبلی در استان مارب نمی کند؟؟( مثل شهر بیحان)

    پاسخ
    1. Wahriz دوشنبه, ۲۸ آذر, ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳

      سلام به چند دلیل: ۱- حمله انصارالله می‌تواند منجر به توقف اختلافات داخلی گروه‌های تابع ائتلاف سعودی شود. ۲- جریان داشتن مذاکرات و حفظ تلاشها برای تداوم آتش بس ۳- منفعت صبر در این برهه، از جنگ بیشتر است، چون دشمنان انصارالله بدون شلیک موشک و حتی گلوله‌ای از سمت انصارالله در حال تضعیف بیشتر هستند. و دلایل دیگر….

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.