به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای مقاومت فلسطین همزمان با یورش نظامیان اسرائیلی به شمال الخلیل، دو ایست بازرسی متعلق به نظامیان صهیونیست در حومه‌ی جنین را مورد هدف قرار دادند.

در ۲۶ آذر ماه، نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به اردوگاه العروب واقع در شمال الخلیل، به سمت فلسطینی‌ها گلوله‌های جنگی شلیک کردند که طی این درگیری، ده‌ها فلسطینی مجروح شدند. همچنین نظامیان اسرائیلی، دو فلسطینی را در شهرک بیت امر واقع در شمال الخلیل به اسارت گرفتند.

صبح دیروز نیز نظامیان رژیم اسرائیل به اردوگاه عسکر در شهر نابلس یورش برده و پس از محاصره منزلی در این منطقه، یک فلسطینی به نام “موسی النقیب” را به اسارت گرفتند.

نیروهای مقاومت فلسطین در پاسخ به اقدامات اسرائیلی‌ها، دو ایست بازرسی متعلق به نظامیان اسرائیلی در نزدیکی جنین را هدف تیراندازی قرار دادند. از تعداد تلفات و جزئیات این حمله اطلاعاتی در دست نیست.

همزمان با افزایش عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری، یوسی داگان، رئیس شورای شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال کرانه باختری، خواستار تعطیلی فوری گذرگاه‌های نابلس و اجرای علمیات نظامی گسترده علیه شهر نابلس به منظور سرکوب گروه‌های مقاومت در این منطقه شد.

شایان ذکر است دو روز قبل، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که تنها طی ۲۴ ساعت، ۳۰ عملیات ضد اسرائیلی در کرانه باختری به وقوع پیوست. افزایش این عملیات‌ها نشان می‌دهد گروه‌های مقاومت فلسطین بیش از گذشته آماده هرگونه درگیری با نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری می‌باشند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.