به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی حملات گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب به مناطق مرزی شهرستان سراوان واقع در جنوب شرق ایران، چهار نفر از نیروهای سپاه و بسیج به شهادت رسیدند.

طبق گزارش روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق، صبح امروز ۲۸ آذر ماه، در پی یک حمله مسلحانه عوامل گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب با نیروهای تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در مناطق مرزی شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان، ستوان دوم پاسدار محمد گودرزی به همراه سه نفر از بسیجیان طرح امنیت به نام های رحیم بخش پرکی (اهل سنت)، حمیدرضا عابدی و محمود نیکخواه زاده به شهادت رسیدند.

عوامل گروه‌های تروریستی پس از مقاومت سنگین نیروهای ایرانی منطقه را ترک و به داخل خاک پاکستان متواری شدند. از تلفات و خسارات دقیق تروریست‌ها جزئیاتی منتشر نشده است. سرهنگ حسینعلی فراهی، فرمانده هنگ مرزی سراوان با اشاره به جلوگیری مرزداران مستقر در منطقه “اسفندک” از ورود و اقدامات خرابکارانه اعضای گروه‌های تروریستی، گفت:


«افراد مسلح تاب مقاومت در برابر آتش پرحجم رزمندگان مرزبانی را نداشتند و با استفاده از شیارهای کوهستانی به‌سمت خاک کشور مقابل (پاکستان) متواری شدند. مرزبانان همچنین با پاکسازی محل درگیری ۳۴۰ تیر جنگی کلاش، ۱۹۰ تیر جنگی به همراه دو تیغه خشاب ام ۱۶، هشت عدد نارنجک دستی جنگی، ۲۴ گلوله ۴۰ میلیمتری ضد نفر، یک عدد گلوله ۴۰ میلیمتری ضد خودرو، یک عدد سرنیزه کلاش، یک دستگاه بی‌سیم دستی، یک عدد قطب‌نما، سه عدد کیسه خواب، یک عدد پک بند آورنده خون دو عدد شریان‌بند را کشف و ضبط کردند.»

سراوان یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان است که در شرقی ترین نقطه ایران و هم مرز با پاکستان قرار دارد. اکثر ساکنان این شهرستان، از مسلمانان اهل سنت هستند و همین موضوع باعث شده است تا گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب مستقر در صحراهای پاکستان، بخش زیادی از فعالیت‌های خود را به این شهرستان معطوف کرده‌اند.

تصاویر شهدای سپاه و بسیج در درگیری‌های سیستان و بلوچستان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.