به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق طی سفری به شمال شرق سوریه با فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در ۲۹ آذر ماه، بافل طالبانی، رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و وهاب حلبچی، رئیس مبارزه با تروریسم سلیمانیه عراق طی سفری به استان حسکه سوریه با مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که میتو مک فارلین، فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه نیز حضور داشت، در خصوص آخرین تحولات سیاسی و نظامی مناطق شمال شرق سوریه، حل مشکلات منطقه به صورت مسالمت‌آمیز، خطر داعش و هسته‌های پنهان آن، حفظ رابطه خوب با کشورهای همسایه و روابط مستحکم نیروهای دموکراتیک و تشکیلات خودگردان اتحادیه میهنی بحث و گفتگو شد.

شایان ذکر است این برای نخستین بار است که طالبانی به مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال شرق سوریه سفر می‌کند. سفر طالبانی به حسکه در این بازه زمانی حساس و همزمان با زمزمه‌های آغاز عملیات جدید ترکیه در شمال سوریه، نشان می‌دهد که وی به دنبال تقویت روابط و حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه می‌باشد. عبدی نیز به همین دلیل و با درک این موضوع و حساسیت سفر وی، از طالبانی بابت سفر به حسکه قدردانی کرد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.