به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش پاکستان پس از سه روز درگیری مسلحانه، موفق به آزادسازی گروگان‌ها و پاکسازی ساختمان اداره مبارزه با تروریسم دولت پاکستان در شهر بنو از سیطره مسلحین تحریک طالبان شدند.

در روز ۲۷ آذر ماه، تعدادی از اعضای گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) به اداره مبارزه با تروریسم دولت پاکستان در شهر بنو واقع در ناحیه وزیرستان شمالی در ایالت خیبرپختونخوا حمله کرده و پنج سرباز ارتش پاکستان را به قتل رسانده و هشت نفر دیگر از جمله خورشید اکرم، رئیس این اداره را اسیر و به گروگان گرفتند.

اعضای تحریک طالبان با نشر ویدیویی از اسرای دولتی، ضمن هشدار به ارتش پاکستان خواستار آزادی زندانیان طالبان شده و آزادی اسرای دولتی را مشروط به باز شدن یک مسیر امن به سمت افغانستان کردند.

ویدیو: گروگانگیری مسلحین تحریک طالبان در ساختمان اداره مبارزه با تروریسم شهر بنو

اما از سوی دیگر ارتش پاکستان پس از چند مرتبه گفتگوی بی نتیجه با تحریک طالبان، باج خواهی این افراد را رد کرده و با راه اندازی عملیاتی در ۲۹ آذر ماه، برای پاکسازی ساختمان اداره مبارزه با تروریسم شهر بنو اقدام کرد. طبق اظهارات رسانه‌های دولتی، ارتش پاکستان در این عملیات ۳۳ نفر از اعضای طالبان پاکستان را کشته و به گروگانگیری پایان داده است. در این عملیات که ۴۸ ساعت به طول انجامید، دو سرباز پاکستانی نیز کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شدند.

برخلاف گزارش رسانه‌های دولتی، محمد خراسانی، سخنگوی تحریک طالبان در شامگاه ۳۰ آذر ماه، بر تداوم درگیری‌ها در ساختمان اداره مبارزه با تروریسم و سایر نقاط شهر بنو تاکید کرد. طبق اطلاعات خراسانی، ارتش پاکستان ساختمان اداره مبارزه با تروریسم را مورد حمله پهپادی قرار داده است. همچنین مسلحین گروگانگیر تحریک طالبان اعلام کرده‌اند که تا آخرین نفس با نیروهای دولتی خواهند جنگید.

شهر بنو یکی از شهرهای بزرگ ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان است که اغلب ساکنان آن پشتون زبان هستند. این شهر و سایر مناطق مرزی ایالت خیبرپختونخوا طی سال‌های اخیر تحت نفوذ گسترده گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) قرار داشته است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.