به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نخستین سفر خود پس از آغاز جنگ اوکراین، برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات آمریکایی و سخنرانی در کنگره این کشور وارد شهر واشنگتن شد.

شب گذشته ۳۰ آذر ماه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طی سفری مهم به آمریکا، با جوزف بایدن، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. این نخستین سفر خارجی زلنسکی پس از آغاز جنگ در اوکراین است.

دو طرف در بیانیه خبری خود بر تداوم حمایت های مالی و نظامی آمریکا از اوکراین و وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تاکید کردند. در این راستا بایدن در اظهارات خود ضمن تایید ارائه سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین در قالب کمک‌های نظامی جدید به ارزش ۱.۸۵ میلیارد دلار، از انتظار برای تایید ۴۵ میلیارد کمک نظامی اضافی به اوکراین خبر داد.
زلنسکی نیز این سفر را مرحله جدیدی از روابط اوکراین و آمریکا دانست و بر مواضع پیشین خود در قبال مذاکره با روسیه برای پایان جنگ تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: آیا پاتریوت وارد جنگ اوکراین می‌شود؟

زلنسکی پس از این دیدار، برای سخنرانی و رایزنی با رهبران کنگره و رؤسای کمیته امنیت ملی هر دو حزب آمریکا به محل کنگره ایالات متحده رفت. زلنسکی در کنگره آمریکا در اظهاراتی ضد روسیه و ایران گفت:

«روسیه در نسل کشی علیه اوکراینی‌ها متحدی چون ایران را پیدا کرده است. ایران صدها پهپاد تهاجمی را به روسیه فرستاده تا زیرساخت‌های ما را تخریب کند و این کمک تروریست به تروریست دیگری است. هر لحظه امکان دارد که آنها به یکی دیگر از متحدان ما حمله کنند و ما باید آنها را متوقف کنیم.کمک‌های میلیارد دلاری شما به اوکراین که برای مقابله ما با تهاجم روسیه تصویب شده، کمک به خیریه نیست! بلکه سرمایه گذاری در امنیت جهانی و دموکراسی است. مبارزه سربازان اوکراینی علیه روسیه شبیه به مبارزه سربازان آمریکایی علیه هیتلر در سال ۱۹۴۴ است و اوکراین هرگز تسلیم روسیه نخواهد شد.»

مقامات روسیه این سفر را نشان دهنده عدم تمایل اوکراین و آمریکا به صلح دانسته و تاکید کردند که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین نتیجه‌ای جز تشدید درگیری‌ها ندارد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر پنجشنبه, ۱ دی, ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

    آقای زلنسکی وقتی نازکشی مثل بایدن پیدا کردی وروسیه دشمنت بود ایران اسلامی را چرا ضمیمه کردی بااین حساب این جنگ بااین نازکشیها حالا حالاها تمام شدنی نیست بچه اوضاع را بدتر میکنی تروریست توو جدآباد تو است کشورهای عضوناتو اسلحه ومهمات سرازیر کردن آنها تروریستند یاما که به روسیه چندتا پهپاد دادیم شماکه میگفتید ایران ندارد حال می‌گویید زیر ساخت‌های اکران را پهپادهای ایران ازبین می‌برد زنده باد ایران مرگ برآمریکا ی تروریست

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.