به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت دفاع انگلیس با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی به محل حضور یکی از فرماندهان میدانی گروه تروریستی داعش در شهر الباب واقع در استان حلب طی هفته گذشته خبر داد.

وزارت دفاع انگلیس با انتشار بیانیه‌ای در ۴ دی ماه، مسئولیت حمله پهپادی به اهدافی در شهر الباب واقع در استان حلب سوریه در روز سه شنبه (۲۹ آذر) را برعهده گرفت.

در این بیانیه آمده است:

“پس از بررسی یک ساختمان در شهر الباب در شمال سوریه مشخص شد یکی از فرماندهان میدانی گروه تروریستی داعش در این مکان حضور دارد که پس از تایید، دو فروند موشک هِل‌فایر (Hellfire) از پهپاد “ریپر” به سوی هدف مورد نظر شلیک شد.”

ذکر این نکته ضروریست که عملیات پهپادی انگلیس در سوریه ذیل فرماندهی ائتلاف آمریکایی تحت عنوان “عملیات سایه” انجام می‌شود. این عملیات توسط نیروی هوایی انگلیس در ماه آگوست ۲۰۱۴ میلادی و با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش آغاز شد.

گفتنی است در ۲۹ آذر ماه، یک فروند پهپاد، منزلی را در محله “خلو” در شهر الباب واقع در استان حلب مورد هدف قرار داد. دقایقی پس از حادثه مشخص شد یکی از فرماندهان گروه تروریستی داعش به نام “بساع احمد السوادی” ملقب به ابو یاسر الیمنی هدف حمله پهپادی قرار گرفته است. پس از حمله، پیکر این فرد به بیمارستان منتقل شد اما اطلاعات بیشتری از سرنوشت او منتشر نشد. رسانه های غربی مدعی کشته شدن او هستند.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی ائتلاف آمریکایی به شهر الباب + ویدیو

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.