جلسه مهم اسرائیل با کشورهای آسیای میانه برگزار شد

یکشنبه 4 دی 1401 - 21:32
https://iswnews.com/?p=84805

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل از میزبانی و گفتگو با دو هیئت دیپلماتیک از کشورهای آسیای مرکزی پیرامون مسائل مرزی، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، امنیت سایبری، پولشویی و… خبر داد.

طبق اطلاعیه وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در ۲۹ آذر ماه، صهیونیست‌ها در طول یک ماه گذشته میزبان دو گروه از مقامات و نمایندگان منطقه آسیای مرکزی شامل کشورهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان بوده‌اند.

نمایندگان کشورهای آسیای مرکزی در قالب دو سفر مجزا، جلساتی را با نهادهای امنیتی و وزارتخانه های مختلف رژیم صهیونیستی پیرامون مسائل حفاظت از مرزها، مبارزه با تروریسم، موادمخدر و جرائم مختلف، امنیت سایبری و پولشویی برگزار کرده‌اند. اولین هیئت شامل مقامات و نمایندگان جوان کشورهای آسیای مرکزی بود که اکثر آنها زیر ۳۰ سال سن داشته و جزء مقامات این کشورها محسوب می‌شوند و حدود سه هفته پیش از اسرائیل بازدید کردند. هیئت دوم نیز شامل ۲۵ نفر از مقامات ارشد این کشورها بوده و در ابتدای هفته گذشته وارد اراضی اشغالی شده‌اند.

با توجه به تحولات اخیر آسیای مرکزی و گزارش‌های متعدد از افزایش همکاری‌های امنیتی اسرائیل و کشورهای این منطقه، ایران در آینده نه چندان دوری با تهدیدات و چالش های امنیتی و اقتصادی جدیدی در این منطقه مواجه خواهد شد. از این رو ضرورت توسعه روابط بین ملت‌ها، تقویت دستگاه رسانه‌ای و تغییر برخی سیاست‌های بی نتیجه در منطقه بیش از پیش احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید:
چرا اسرائیل باید از ایجاد کریدور میانی (ترکیه-چین) حمایت کند؟
تحولات آسیای میانه، ۱۵ آذر ۱۴۰۱

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir دوشنبه, ۵ دی, ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

    اقایان مسئول براشون اصلا مهم نیست اینده کشور که بخوان تغییری در سیاست هاشون اعمال کنن

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.