به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” حمله مسلحین شورای انتقالی جنوب به مواضع نیروهای انصارالله در مناطق المشاریح و حبیل یحیی واقع در غرب استان الضالع با تلفات سنگین جنوبی‌ها شکست خورد.

مسلحین شورای انتقالی جنوب در ۸ دی ماه، با پشتیبانی توپخانه‌ی ائتلاف سعودی حملاتی را به مواضع نیروهای انصارالله در مناطق المشاریح و حبیل یحیی واقع در غرب استان الضالع انجام دادند. این حمله ابتدا با پیشروی مسلحین جنوبی همراه شد اما ضد حمله انصارالله منجر به شکست و در نهایت عقب نشینی جنوبی‌ها منجر گردید.

در جریان این درگیری چند دستگاه خودروی نظامی متعلق به شورای انتقالی جنوب توسط انصارالله منهدم شده و دستکم هفت نفر از اعضای این گروه کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شدند. از میزان تلفات و خسارات انصارالله اطلاعاتی منتشر نشده است.

شورای انتقالی جنوب در ۱۲ آذر ماه سال جاری نیز حمله دیگری را در منطقه الفاخر انجام داده بود که با مقاومت انصارالله به شکست انجامیده بود. حملات بی حساب و عملکرد غیر عقلانی مسلحین شورای انتقالی جنوب علاوه بر تضعیف مذاکرات جاری بین انصارالله و ائتلاف سعودی، موجب کاهش نفوذ آنها در استان‌های جنوبی یمن شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.