پنج کشته و سه زخمی طی ۲۴ ساعت در استان درعا

شنبه 10 دی 1401 - 17:44
https://iswnews.com/?p=85157

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ادامه ناامنی‌ و هرج و مرج‌های امنیتی در استان درعا، طی ۲۴ ساعت، پنج نفر جان باخته و سه تن دیگر مجروح شدند.

افزایش ترورها در استان درعا نشان می‌دهد که اکثر شهرهای این استان از ناامنی‌ها رنج برده و دایره هرج و مرج امنیتی بیش از گذشته افزایش یافته است.

در جدیدترین اقدامات ضد امنیتی در استان درعا، سه تن از اهالی شهر داعل در نتیجه تیراندازی افراد مسلح ناشناس کشته شدند. همچنین یک جوان در شهر طفس و در نزدیکی بازار الهال توسط مسلحین ناشناس ترور شده و یک غیرنظامی دیگر نیز بر اثر انفجار در شهر بصرالحریر جان باخت.

در دور جدید ترورها، سه نفر دیگر از جمله یک کودک در شهرهای جاسم و نوی در نتیجه حملات مسلحین ناشناس مجروح شدند که تاکنون از وضعیت سلامتی آنان اطلاعاتی در دست نیست.

گسترش ترور و ناامنی در سراسر استان به وضوح بر فعالیت اقتصادی و زندگی مردم تأثیر گذاشته است. نبود افق روشن برای پایان یافتن ناامنی‌ها در استان درعا علاوه بر ترس و نارضایتی‌های مردمی، بسیاری از ساکنان این استان را به مهاجرت سوق می‌دهد. آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد که هزاران نفر از ساکنان استان درعا به دلایل مختلف از جمله وخامت اوضاع امنیتی، این استان را به مقصد کشورهای عربی یا کشورهای اروپایی ترک کرده‌اند.

شایان ذکر است عناصر مسلح ناشناس در ۶ دی ماه سال جاری نیز خودروی حامل یوسف الضاحی، مدیر شهرک الجیزه در مسیر الجیزه-غصم واقع در شرق درعا را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله، یکی از نیروهای پلیس سوریه شهید و چند تن دیگر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: شهادت یک پلیس و ربایش مسئول محلی سوری در شرق درعا

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.