ترور دو فرمانده میدانی مسلحین در حلب و رقه

دوشنبه 12 دی 1401 - 09:35
https://iswnews.com/?p=85266

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در نتیجه تیراندازی مسلحین ناشناس، یکی از فرماندهان میدانی مسلحین فرقه الحمزه در شهر الباب کشته شده و یکی دیگر از فرماندهان میدانی مسلحین “حرکه التحریر والبناء” در روستای سلوک به شدت مجروح شد.

در ادامه هرج و مرج‌های امنیتی در مناطق تحت تسلط مسلحین در شمال سوریه، افراد مسلح ناشناس در ۱۰ دی ماه، یکی از فرماندهان میدانی مسلحین فرقه الحمزه به نام “حمود عبدالله المعراوی” که در حال بازگشت از محور الدغلباش بود را در شهر الباب ترور کردند.

شهر الباب در سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد بیشترین ترورها در استان حلب بوده است. این شهر از سال ۲۰۱۷ تحت کنترل مسلحین تحت حمایت ترکیه قرار دارد.

ساعاتی پس از ترور المعراوی در شهر الباب، مسلحین ناشناس به خودروی یکی از فرماندهان میدانی مسلحین “حرکه التحریر والبناء” به نام “خضر الجمو” در روستای سلوک واقع در استان رقه تیراندازی کردند که طی این حادثه، وی به شدت مجروح شد.

شایان ذکر است مناطق تحت تسلط مسلحین در شمال سوریه طی ماه‌های اخیر، شاهد هرج و مرج‎های امنیتی، ترور و جنایت‌های گوناگونی بوده است و این موضوع نشان می‌دهد که مسلحین در ایجاد نظم و امنیت با مشکلاتی اساسی مواجه هستند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.