به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پس از آرامش نسبی دو ماهه در استان درعا، حملات گروه‌های مسلح ناشناس علیه نیروهای ارتش سوریه در این استان از سر گرفته شد.

پس از سلسله عملیات‌های نیروهای امنیتی سوریه در استان درعا، این استان حدود دو ماه شاهد آرامش نسبی بود زیرا هسته‌های اصلی و فرماندهان گروه‌های مسلح و تروریستی در منطقه السد شهر درعا در عملیات‌های ارتش سوریه کشته یا بازداشت شدند.

با این وجود، پس از معرفی “ابوالحسین الحسینی القرشی” به عنوان سرکرده جدید داعش و تعیین یک سرکرده جدید برای جنوب سوریه، این گروه تروریستی به‌طور مجدد بازیابی قدرت انجام داده و استان درعا را به عنوان یکی از اصلی ترین استان‌های محل فعالیت خود در سوریه برگزیده است.

طی هفته‌های اخیر، حملات عناصر مسلح علیه نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف استان درعا حتی در مناطق امن نیز افزایش یافته است و احتمال حضور عناصر داعش در این مناطق را تقویت می‌کند.

شایان ذکر است مرز مشترک درعا با اردن و جولان اشغالی و همچنین فضای مناسب برای سازماندهی در برخی مناطق ناامن این استان، محیط مناسبی را برای فعالیت و حضور عناصر داعش به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: پنج کشته و سه زخمی طی ۲۴ ساعت در استان درعا

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.