گزارش میدانی از درگیری‌های سولدار و باخموت + ویدیو

یکشنبه 18 دی 1401 - 20:53
https://iswnews.com/?p=85769

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” با اتمام آتش بس یک جانبه روسیه، درگیری سنگین ارتش روسیه و ارتش اوکراین در شهرک‌های سولدار و باخموت واقع در استان دونتسک از سرگرفته شد.

با پایان یافتن آتش بس یک جانبه روسیه در ساعت ۲۴:۰۰ بامداد ۱۷ دی ماه، حملات و بمباران سنگین نیروهای ارتش روسیه در جبهات سولدار و باخموت با شدت بیشتری دنبال می‌شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به درخواست رهبر معنوی روسیه به مناسبت روز کریسمس ارتدوکس، دستور آتش‌بسی ۳۶ ساعته در اوکراین از ساعت ۱۲:۰۰ شانزدهم دی تا ساعت ۲۴:۰۰ هفدهم دی صادر کرده بود.

در جبهه سولدار، نیروهای روسی حملات خود برای پیشروی به سمت منطقه معدن نمک و خیابان‌های چکالوف و کارپینسکی در شمال سولدار آغاز کرده‌اند. نیروهای روسی همچنین در حومه شمال شرقی سولدار کنترل بخشی از بزرگراه بلاگوداتنی را بدست گرفته و جهت حملات خود را به منطقه یورچینا گورا سوق داده‌اند.
نیروهای روسی از دو سمت جنوب و شمال شرق در حال وارد کردن فشار هستند و حفظ موقعیت در این نقطه برای مدافعان شهر سخت تر از گذشته شده است.

در مجموع اوضاع سولدار پس از بمباران‌های سنگین روسیه برای اوکراینی‌ها بحرانی‌تر و خطوط دفاعی اول و دوم آنها در شهر شکسته شده و نیروهای تیپ ۱۲۸ ارتش اوکراین در خط سوم دفاعی در حال مقاومت علیه ارتش روسیه هستند. علیرغم سقوط اکثر مناطق سولدار به‌دست نیروهای روسی، خبر عقب نشینی اوکراینی‌ها از سولدار صحت نداشته و درگیری‌ها در شمال این شهرک همچنان ادامه دارد.

مشاهده نقشه آنلاین سولدار

آخرین وضعیت و جهت درگیری‌ها در شهرک سولدار

در جبهه باخموت نیز درگیریها در منطقه پیدگورودنه در شمال شرق شهر باخموت ادامه دارد. در صورت تصرف کامل روستای پیدگورودنه، فرآیند محاصره باخموت از سمت شمال تسریع خواهد یافت. همچنین در صورت تداوم پیشروی در این محور، مناطق کراسناگورا و پاراسکوویوکا اهداف بعدی ارتش روسیه در شمال پیدگورنه خواهند بود.

مشاهده نقشه آنلاین پیدگورودنه

آخرین وضعیت و جهت درگیری‌ها در پیدگورودنه

در حومه شرقی و جنوب شرقی شهر باخموت، حملات ارتش روسیه همچنان ادامه دارد ولی کار پاکسازی منطقه صنعتی باخموت با مشکل مواجه شده است. در حال حاضر نیروهای روسیه در ورودی شرقی و جنوبی شهر باخموت حضور دارند و طی هفته اخیر پیشروی خاصی صورت نگرفته است. در این محورها اوکراینی ها با احداث مسیرهای زیرزمینی موفق به کاهش سرعت پیشروی روسها شده‌اند.

مشاهده نقشه آنلاین باخموت

آخرین وضعیت درگیری در شهرک باخموت

طبق اظهارات رسانه‌های روسی، ارتش اوکراین برای جبران خسارات انسانی خود چهار هزار نفر را از منطقه چرنیهیو به جبهات سولدار و باخموت اعزام کرده است. همچنین قرار است تجهیزات توپخانه‌ای و پنج فروند سوخو ۲۵ و دو فروند جنگنده میگ ۲۹ برای پشتیبانی از نیروهای اوکراینی در این جبهه اعزام شوند.

به طور کلی، نیروهای روسی با اجرای حملات پیوسته هوایی و حملات محدود زمینی به سولدار و باخموت در حال اجرای یک عملیات کم سرعت در جبهه دونباس هستند. این تاکتیک اوکراینی‌ها را مجبور می‌کند تا نیروهای کمکی بیشتری را برای حفظ این شهرک‌ها منتقل کنند و در نتیجه نیروی انسانی و تجهیزات پشتیبانی جدید خود را برای دفاع از آنها مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: تحولات اوکراین، ۱۵ دی ۱۴۰۱

ویدیو: بمباران مواضع نیروهای اوکراینی در محور پیدگورودنه با مهمات آتش زا. اینگونه حملات پیش‌تر در جریان نبردهای شهر ماریوپل، توسط راکت‌اندازهای روسی و با استفاده از مهمات آتش زا ۹M22S اجرا می‌شد.
ویدیویی از داخل شهرک سولدار از دوربین سربازان روسیه
ویدیویی از داخل شهرک سولدار از دوربین سربازان روسیه
ویدیویی از داخل شهرک سولدار از دوربین سربازان روسیه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. م ل دوشنبه, ۱۹ دی, ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸

    چند ماه وقت میگذارن یه شهر میگیرن بعد در عرض چند ساعت از چندین شهر عقب نشینی میکنن!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.