به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا مدعی توقیف یک کشتی حامل تسلیحات ایرانی برای یمن در خلیج عمان شد.

نیروی دریایی ارتش تروریستی آمریکا اعلام کرد که یک فروند قایق گشت زنی ساحلی USS Chinook در روز ششم ژانویه (۱۶ دی ماه) موفق به رهگیری و توقیف یک کشتی ناشناس در خلیج عمان شده است.

نیروی دریایی آمریکا مدعی است که این کشتی حامل ۲۱۰۰ قبضه اسلحه از مبدأ ایران به سمت یمن بوده است. همچنین این سلاحها مشابه محموله های قبلی کشف شده از ایران به یمن بوده‌اند.
طبق اظهارات تیموتی هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، خدمه این کشتی یمنی بوده و پس از بازگشت به آب‌های این کشور تحویل دولت مستعفی یمن خواهند شد.

ادعاهای آمریکا در خصوص ارسال تسلیحات ایران به یمن در حالی تکرار می‌شود که این کشور رتبه اول فروش تسلیحات در جهان است. علاوه بر این، عمده تسلیحات عربستان از شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی تامین می‌شود و این موارد در گزارش ۹ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی (۱۸ شهریور ۱۴۰۱) هیئت بین‌المللی سازمان ملل متحد در مورد یمن به اثبات رسیده است. طبق این گزارش، کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس، کانادا و ایران برای طرف‌های درگیر در یمن تسلیحات ارسال می‌کنند.

لازم به ذکر است فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا در ۱۸ شهریور ماه نیز مدعی رهگیری و توقیف یک کشتی ماهیگیری حامل مهمات و سوخت موشک از ایران به سمت یمن در خلیج عمان شده بود.

بیشتر بخوانید: حجم صادرات تسلیحات آمریکا از سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۷ میلادی چقدر بوده است؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. پنجشنبه, ۲۲ دی, ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰

    اکثرا یمنی ها خودشون کلاش دارن … ! خدا میدونه پشت سر این خبرها چی هست! وقتی موشک و تانک و هلی کوپتر و پهباد دان! اخه این چی که گرفتن! ..

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.