سفر وزیر امور خارجه ایران به لبنان

شنبه 24 دی 1401 - 00:22
https://iswnews.com/?p=86327

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سفر به لبنان با چند تن از مقامات و شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی دیدار و گفتگو کرد.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در ۲۲ دی ماه، جهت دیدار با مقامات و شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی وارد پایتخت لبنان شد.

وی در بدو ورود به بیروت در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور در لبنان گفت:‌

“خوشحالم در بیروت فرصت گفت‌وگو و رایزنی با مقامات این کشور دوست و برادر را دارم. سفرم به بیروت در چارچوب دعوت رسمی وزیر امور خارجه جمهوری لبنان با هدف رایزنی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و از جمله رایزنی در خصوص آخرین تحولات فلسطین انجام می‌شود. جمهوری اسلامی ایران با قدرت به حمایت‌های خود از مردم، دولت، ارتش و مقاومت در لبنان ادامه می‌دهد.”

عبداللهیان در صبح امروز با عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان دیدار و در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد. وی در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه لبنان اظهار داشت:

“ایران حامی مقاومت لبنان و فلسطین در برابر تهدیدات و تجاوزات صهیونیست‌ها است. ایران از تلاش همه گروه‌های سیاسی لبنان برای دستیابی به راه حل به منظور از بین بردن خلأ ریاست جمهوری حمایت و استقبال می‌کند.”

وزیر خارجه ایران پس از این دیدار، با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در خصوص مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کرد. عبداللهیان در این دیدار گفت:

“جمهوری اسلامی ایران دوست روزهای سخت لبنان بوده و خواهد بود. در آخرین سفرم به لبنان توافقی را برای کاهش آلام اقتصادی مردم لبنان داشتیم و خوشحالم که این توافق پیشرف داشته است. هیات فنی لبنانی برای رفع نیازهای سوختی این کشور به ایران آمد و برای هر گونه کمک آمادگی کامل داریم.”

همچنین وزیر امور خارجه ایران با زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در محل سفارت ایران در لبنان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار آخرین وضعیت جریان مقاومت در منطقه از جمله مقاومت در فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار وزیر خارجه ایران با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین

حسین امیر عبداللهیان در ادامه حضور خود در لبنان، با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و هئیت همراه وزیر خارجه حضور داشتند، در خصوص آخرین تحولات منطقه به خصوص لبنان و فلسطین بحث و تبادل نظر شد.

تصویری از دیدار وزیر امور خارجه ایران با دبیرکل حزب الله لبنان
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.