به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای موشکی و هوافضای ارتش روسیه طی عملیاتی شهرهای مختلف اوکراین را مورد حمله موشک‌های کروز قرار دادند.

نیروی موشکی و هوافضای ارتش روسیه در اولین حمله گسترده خود در سال ۲۰۲۳ میلادی، با استفاده از زیردریایی‌های مستقر در دریای سیاه و همچنین بمب افکن های استراتژیک توپولف ۲۲ و توپولف ۹۵ دهها فروند موشک کروز را به سمت تأسیسات و زیرساخت های انرژی و صنعتی اوکراین در شهرهای کیف، اودسا، میکولایف، زاپروژیا، خارکیف، دنیپروپتروفسک، وینیتسیا، ایوانو فرانکیفسک و لویو شلیک کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده از رسانه‌های اوکراینی، موشک‌های روسیه به تأسیسات انرژی، دو ایستگاه توزیع برق و یک کارخانه صنعتی در شهر خارکیف، یکی از کارخانه های صنعتی زاپروژیا، مواضع نامشخصی در منطقه کوتوفسکی، اوساتوه و داچنی شهر اودسا، یک ساختمان مسکونی در دنیپروپتروفسک، تاسیسات انرژی شهرهای ایوانو فرانکیفسک، لویو، وینیتسیا و میکولایف اصابت کرده است.

همچنین صدای انفجار در شهرهای دیگر اوکراین نظیر سامی، پولتاوا و ژیتومیر و ترنوپیل شنیده شده که طبق اطلاعات رسانه‌های اوکراینی مربوط به مقابله سامانه‌های پدافندی ارتش اوکراین با موشک‌های کروز روسیه بوده است. در شهر خرسون نیز وقوع انفجارهایی گزارش شده است که مبدأ آن راکت اندازهای روسی در مناطق شرقی رود دنیپرو بوده است.

گفتنی است ارتش روسیه صبح امروز همزمان با پرواز بمب افکن های استراتژیک توپولف، شهر کیف را مورد حمله یک یا چند فروند موشک بالستیک قرار داد که منجر به وقوع چند انفجار و قطعی برق در این شهر شد. این اولین باری است که ارتش روسیه برای حمله به پایتخت اوکراین از موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند. علیرغم گمانه‌زنی‌های مختلف، این حمله می‌تواند برای شناسایی موقعیت استقرار سامانه‌های پدافندی ارتش اوکراین انجام گرفته باشد.

بیشتر بخوانید:
حمله موشکی روسیه به اوکراین در آخرین روز سال ۲۰۲۲ میلادی + ویدیو
تحولات اوکراین، ۱۵ دی ۱۴۰۱

پرواز موشک کروز روسی در آسمان شهر خرسون
اصابت یکی از موشک‌های کروز ارتش روسیه به ایستگاه مرکزی راه آهن شهر کیف منجر به آتش سوزی لوکوموتیوهای یک قطار شده است.
آتش سوزی ناشی از اصابت موشک‌های روسی در نیروگاه حرارتی کیف. گفته می‌شود این آتش سوزی منجر به سوختن یکی از توربین های این بخش شده است.
حمله موشک بالستیک روسی به شهر کیف در صبح روز ۱۴ دی ماه
حمله موشک بالستیک روسی به شهر کیف در صبح روز ۱۴ دی ماه
برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.