استقرار شش هزار نظامی عراقی در مرز با ایران و ترکیه

یکشنبه 25 دی 1401 - 15:20
https://iswnews.com/?p=86481

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر کشور عراق از استقرار شش هزار نیروی کمکی پلیس در مرزهای عراق با ایران و ترکیه خبر داد.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق از استقرار شش هزار نیروی کمکی پلیس در پایگاه‌‎های مرزی با هدف کنترل مرزهای عراق با ایران و ترکیه خبر داد.

وی در این خصوص گفت:

“تصمیمات و تدابیری در مورد کنترل مرزهای ایران و ترکیه اتخاذ شده و بودجه‌ای برای حفظ مرزها با ترکیه، ساخت پاسگاه‌ها، نصب دوربین‌ها و ساخت برجک مراقبت مرزی، اختصاص داده شده است. مرزهای عراق خط قرمز است و ما در کنترل آن کوتاهی نخواهیم کرد.”

الشمری با اشاره به وجود هماهنگی میان عراق و ترکیه اظهار داشت که مقامات ترکیه، ۱۷ مکان را برای احداث پاسگاه در امتداد مرز با این کشور مشخص کرده‌اند. در حال هماهنگی با ترکیه هستیم تا نوار مرزی را به‌رغم صعب‌العبور و کوهستانی بودن آن کنترل کنیم.

وزیر کشور عراق با بیان اینکه میان بغداد و اقلیم کردستان در خصوص کنترل مرزها هماهنگی وجود دارد، گفت:

“نیروهای پیشمرگه، بخشی از عملیات کنترل مرزها هستند و مرکزی برای هماهنگی میان فرماندهی نیروهای مرزی و پیشمرگه احداث شده است.”

شایان ذکر است در ۱۳ آذر ماه، سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دستور کنترل مناطق صفر مرزی ترکیه و ایران از سوی نیروهای مرزبانی را صادر کرد. این تصمیم مدتی پس از هشدارهای جدی ایران به مقامات عراقی و حملات نیروهای مسلح ایران به موضع گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان و همچنین دیدار نخست وزیر عراق با مقامات ارشد ایرانی اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: دستور السودانی جهت استقرار نیروهای ارتش عراق در مرز با ایران و ترکیه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.