به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ادامه عملیات ارتش روسیه در محور سولدار، مسیر لجستیک ارتش اوکراین از باخموت به سیورسک مسدود شد.

نیروهای ارتش روسیه روستای سول(سیل) و ایستگاه راه‌آهن سیل واقع در شمال شهر سولدار را به تصرف خود درآورند. با پیشروی صورت گرفته، جاده باخموت-سیورسک به‌طور کامل قطع و مسیر لجستیک ارتش اوکراین نیز مسدود شد.
در مورد ایستگاه سیل ذکر این نکته قابل توجه است که این ایستگاه به‌عنوان یک مرکز حمل و نقل مهم محسوب می‌شد و کنترل بر آن، امکان ارتباط مستقیم بین شهرک‌های باخموت و سیورسک، دو نقطه اصلی خط دفاعی نیروهای اوکراینی در شمال استان دونتسک را از بین برد.

در حال حاضر، پیشروی نیروهای روسیه در این محور، در امتداد جاده باخموت-سیورسک ادامه دارد. روستای کراسنوپولیوکا در شمال سول و منطقه بلاهودانته در جنوب، اهداف بعدی نیروهای روسیه هستند. درگیریهای سنگین بین ارتش اوکراین و روسیه در مناطق مذکور ادامه دارد.

همچنین، درگیریها در شمال پیدگورودنه در کراسناگورا و در نزدیکی پاراسکوویوکا ادامه دارد. تصرف این دو منطقه، فرآیند محاصره شهر باخموت از سمت شمال را تکمیل می‌کند.

مشاهده در نقشه آنلاین

بیشتر بخوانید:
آخرین وضعیت میدانی در جبهه سولدار، ۲۲ دی ۱۴۰۱

گزارش میدانی از درگیری‌های سولدار و باخموت + ویدیو

نیروهای واگنر (شرکت نظامی خصوصی روسیه) در سول
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر سه شنبه, ۲۷ دی, ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

    کشورهای غربی با پمپاژ اسلحه ومهمات به ملت اکراین خیانت می‌کنند چراکه شما ازآن سوی دنیا آمدی برای ازمیان بردن روسیه چند جوان نئونازیسمی را با کودتای مخملی سرکار گذاشتی برای پای.
    پایگاه که علیه روسیه اقدامات نظامی یا اطلاعاتی دهی پوتین هم چند سال به این نادان ها .گفت بیائید درمنطقه خودمان طبق قراردادی‌که داریم زندگی بد

    بدون دخالت غربی‌ها وآمریکا باهم باشیم آخرین جنگ پیش نیاید اکراین قبول نکرد حال ملت کشته می‌شود زلنسکی بدون غربی‌ها شکست خورده نمی گذارند صلح بشه مردم از بدبختی درآید

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.