به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با اشاره به ناکامی ارتش رژیم اسرائیل در آزادی اسرای صهیونیست در غزه، ویدیویی جدید از نظامی اسیر اسرائیلی منتشر کرد.

کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین در ۲۶ دی ماه و همزمان با مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، ویدیویی از آبراهام منگستو، نظامی اسیر صهیونیست منتشر کرد.

القسام طی پیامی خطاب به هرتزی هالوی، گفت: آویو کوخاوی، رئیس پیشین ستاد کل ارتش علی‌رغم ادعاهای خود موفق نشد اسرای صهیونیست را آزاد کند و جانشین او نیز امروز باید خود را برای این شکست و ادامه آن آماده کند.

در ویدیویی که یگان یگان سایه کتائب القسام منتشر کرده است، نظامی اسیر صهیونیست ضمن معرفی خود اظهار داشت: بعد از رنج و درد طی این سال‌ها، من و دوستانم تا چه زمانی در اسارت خواهیم ماند؟

انتشار این ویدیو توسط کتائب القسام، واکنش گسترده اسرائیلی‌ها را به همراه داشت. خانواده اسیر نظامی اسرائیلی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ما این ویدیو را چندین بار مرور کردیم و این نشان می‌دهد که او همچنان زنده است و کابینه اسرائیل باید برای بازگرداندن او به خانه‌اش وارد عمل شود. این نخستین بار است که او را پس از چند سال اسارت می‌بینیم.

به جز این اسیر اسرائیلی، کتائب القسام سه نظامی صهیونیست دیگر به نام‌های “هدار گولدن”، “هشام السید” و “شائول آرون” را از زمان حمله اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴ میلادی در اسارت دارد. در ۹ مرداد ماه نیز کتائب القسام، تصویری از “هدار گولدن” و “شائول آرون” با عنوان “دولت شما دروغ می‌گوید” منتشر کرد. این ویدیو در آستانه هشتمین سالگرد اسارت “هدار گولدن” منتشر شد.

بیشتر بخوانید: انتشار تصویر دو نظامی اسیر اسرائیلی توسط کتائب القسام

شایان ذکر است روز گذشته مراسم تودیع و معارفه روسای ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، یوآف گالانت، وزیر جنگ، هرتزی هالوی، ریاست جدید ستاد کل ارتش و آویو کوخاوی، رئیس پیشین ستاد کل ارتش این رژیم برگزار شد و هالوی با ارتقا به درجه ژنرالی به عنوان رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: آغاز به کار رسمی رئیس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل

ویدیویی از آبراهام منگستو، نظامی اسیر صهیونیست
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.