تحولات عراق، ۲۷ دی ۱۴۰۱

سه شنبه 27 دی 1401 - 15:24
https://iswnews.com/?p=86613

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سفری به بغداد، از محل شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بازدید کرد.

۱- بغداد:
– در ۲۱ دی ماه، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در بغداد دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، مهم‌ترین موضوعات ملی و نیز همکاری های میان دولت و اقلیم کردستان به منظور ارائه بهتر خدمات به مردم عراق در تمامی نقاط این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: دیدار السودانی و بارزانی در بغداد

– در ۲۱ دی ماه، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با احمد الصفدی، همتای اردنی خود در بغداد دیدار کرد.
– در ۲۲ دی ماه، یک کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی در منطقه التاجی استان‌ بغداد هدف حمله گروه‌های مقاومت عراق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: حمله به کاروان‌ لجستیک اشغالگران آمریکایی در عراق

– در ۲۳ دی ماه، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای از حمله عناصر خود به یک کاروان گشت مشترک ارتش و نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در منطقه الطابی در طارمیه واقع در شمال بغداد خبر داد.
– در ۲۶ دی ماه، سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سفری به بغداد، از محل شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بازدید کرد.
– در ۲۶ دی ماه، نیروهای تیپ ۱۲ سازمان حشد الشعبی، عملیاتی را در منطقه طارمیه در شمال بغداد جهت تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.
– در ۲۶ دی ماه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با برت مک گورک، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و فرستاده جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا دیدار و در خصوص روابط عراق و آمریکا و راه‌های تقویت آن در سطوح و زمینه‌های مختلف گفتگو کرد.
– در ۲۶ دی ماه، سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم ترحیم همسر شهید سید محمد باقر حکیم حضور یافت.

۲- صلاح الدین:
مقامات امنیتی استان صلاح الدین اعلام کردند نیروهای امنیتی و حشد الشعبی عراق با توجه به تداوم مه، در حالت آماده باش به سر می‌برند تا هرگونه حمله داعش را دفع کنند.

۳- سلیمانیه:
در ۲۳ دی ماه، میدان گازی کورمور در منطقه چمچمال کردستان عراق که تحت مدیریت شرکت اماراتی دانه گاز قرار دارد، هدف حمله راکتی عوامل ناشناس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: حمله راکتی به میدان گازی کورمور

۴- دیالی:
در ۲۱ دی ماه، منابع خبری داعش از یورش عناصر این گروه تروریستی به مقر پلیس عراق در روستای البینکانی در منطقه المقدادیه خبر دادند. طبق ادعای داعش در نتیجه این عملیات، یک نیروی پلیس شهید و یک تن دیگر مجروح شد.

۵- کرکوک:
در ۲۴ دی ماه، عبدالامیر رشید یارالله، رئیس ستاد کل ارتش و قیس المحمداوی، معاون ستاد عملیات مشترک عراق برای اطلاع از آخرین وضعیت امنیتی استان کرکوک وارد این استان شدند.

۶- عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق از استقرار شش هزار نیروی کمکی پلیس در پایگاه‌‎های مرزی با هدف کنترل مرزهای عراق با ایران و ترکیه خبر داد.

بیشتر بخوانید: استقرار شش هزار نظامی عراقی در مرز با ایران و ترکیه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.