حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در التنف سوریه

شنبه 1 بهمن 1401 - 01:42
https://iswnews.com/?p=86862

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مواضع مسلحین جیش سوریه الحره در منطقه التنف واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پایگاه آمریکایی التنف واقع در استان حمص در ۳۰ دی ماه، هدف حمله پهپادهای انتحاری عوامل ناشناس قرار گرفت که طی این حمله دو تن از مسلحین جیش سوریه الحره (مغاویر الثوره) مجروح شدند. شایان ذکر است مسلحین “جیش سوریه الحره” با نیروهای اشغالگر آمریکایی در منطقه التنف پایگاه نظامی مشترک دارند.

در همین رابطه، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) با انتشار بیانیه‌ای ضمن تایید حمله پهپادی به پایگاه التنف اعلام کرد:

“پایگاه التنف هدف حمله سه فروند پهپاد قرار گرفت که دو فروند از آنها سرنگون شده و یکی از آنها به این پایگاه اصابت کرد. به هیچ یک از نیروهای آمریکایی آسیبی نرسید اما دو تن از نیروهای جیش سوریه الحره مجروح شدند.”

مسلحین جیش سوریه الحره نیز با انتشار تصاویری مدعی شدند که یک مرکز درمانی در پایگاه التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفته و خسارات جدی به آن وارد شده است.

یک روز پس از حمله پهپادی، گروه مقاومت عراقی “تشکیل الوارثین” با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در منطقه التنف واقع در استان حمص سوریه را برعهده گرفت.

بیانیه گروه مقاومت “تشکیل الوارثین”

این گروه مقاومت پیش‌تر در مرداد ماه، با انتشار یک ویدیو و بیانیه از حمله به مواضع نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی علی السالم در کویت خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی به پایگاه ارتش آمریکا در کویت توسط گروه تازه تاسیس عراقی! + ویدیو

پس از چند روز، ویدیوی حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در منطقه التنف واقع در استان حمص سوریه توسط گروه مقاومت عراقی تشکیل الوارثین منتشر شد.

ویدیوی حمله پهپادی گروه مقاومت “تشکیل الوارثین” به پایگاه آمریکا در منطقه التنف واقع در استان حمص سوریه

با توجه به ویدیوی منتشر شده توسط گروه مقاومت “تشکیل الوارثین”، پهپادهای به کار گرفته شده در حمله به مواضع تروریست‌های آمریکایی در منطقه التنف، پهپادی است که در یمن آنرا قاصف ۲k نام گذاری کرده‌اند. این پهپاد از جمله پهپادهای انتحاری ساخت نیروهای مسلح ایران است که در سال‌های اخیر توسط گروه‌های مقاومت به ویژه انصارالله بارها مورد استفاده قرار گرفته و با پهپاد انتحاری ابابیل ۲ مطابقت دارد.
تاکنون دو مدل “ابابیل ٢” مشاهده شده است که دارای موتورهای متفاوتی نیز هستند. تفاوت ظاهری این مدلها در قسمت دم می‌باشد. اولین مدل داری یک دم عمودی متصل به بدنه اصلی و نمونه دوم داری دو دم عمودی یکسان بر روی بال عقب می‌باشد. پهپاد مورد استفاده توسط گروه مقاومت “تشکیل الوارثین” مشابه مدل دوم است.

بیشتر بخوانید:
دانش نظامی: پهپاد انتحاری قاصف ۲K
دانش نظامی: پهپاد شناسایی و انتحاری ابابیل ٢

شایان ذکر است در ۲۴ مرداد ماه نیز مواضع مسلحین و نظامیان آمریکایی در پایگاه التنف هدف حمله پهپادی گروه عراقی “مقاومت بین‌المللی” قرار گرفته بود. منطقه التنف در جنوب شرق سوریه سال‌هاست که در اشغال نیروهای آمریکایی قرار دارد و نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اجازه نزدیک شدن به شعاع ۵۵ کیلومتری این منطقه را ندارند.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی التنف در جنوب سوریه + تصاویر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.