به گزارش پایگاه تحلیلی خبری تحولات جهان اسلام؛ مرکز بررسی و آماری «عین الانسانیه» آمار و ارقامی را از جنایات و تجاوزگری ائتلاف سعودی علیه یمن در طول سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر کرد. آمار خسارت‌های وارده بر یمن در سال ۲۰۲۲ میلادی نشان می‌دهد که علیرغم توافق صلح میان ائتلاف سعودی و انصارالله، عربستان به نقض آتش بس و تجاوز به یمن ادامه می‌دهد.

آمار خسارات ناشی از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن در طول سال ۲۰۲۲ میلادی به شرح موارد زیر است:
مجموع تعداد شهدا و زخمی ها ۳۰۸۳ نفر است که ۶۴۳ نفر تعداد شهداست و ۲۷ نفر از این تعداد زن و ۱۰۲ نفر کودک هستند. همچنین ۲۴۴۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که از این میان ۹۷ نفر زن و ۳۵۳ نفر دیگر کودک هستند.

ائتلاف سعودی در سال ۲۰۲۲ میلادی، به ۱ فرودگاه، ۱ بندر، ۲۲ ایستگاه و ژنراتور برق حمله کرده است.
همچنین ۴۶ شبکه و ایستگاه ارتباطی، ۳۳۴ مخزن و شبکه آبرسانی، ۵۷ تاسیسات دولتی و ۹۷۴ پل و جاده تخریب و هدف حمله قرار داده شده است.

۴ کارخانه تخریب شده و به ۱۳ تانکر حمل سوخت، ۲۵ پمپ بنزین، ۲۲۹ موسسه تجاری، ۲۹ مرغداری و دامداری، ۱۰۲۲ وسیله نقلیه و سه قایق ماهیگیری حمله شده است.

۳۷ فروشگاه مواد غذایی، ۵ بازار و ۹۵ کامیون مواد غذایی تخریب و یا دچار آسیب دیدگی شده‌اند.

حملات ائتلاف سعودی منجر به ویرانی و خسارت ۱۴۳۶۷ خانه و ۱ مرکز دانشگاهی، ۱۳۴ مسجد، پنج مرکز گردشگری و ۱۲ بیمارستان و مرکز بهداشت شده است. حملات آنها همچنین منجر به تخریب و آسیب دیدگی ۶۴ مدرسه و مرکز آموزشی، ۱۹۸۷ زمین کشاورزی، ۲ مکان ورزشی، ۳ مکان باستانی و ۷ مرکز رسانه ای شده است.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک: آمار خسارات ۲۴۰۰ روز جنگ افروزی علیه یمن

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.