تحولات سوریه، ۱ بهمن ۱۴۰۱

شنبه 1 بهمن 1401 - 16:24
https://iswnews.com/?p=86902

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در ادامه ناامنی‌ها و ترورهای هدفمند در استان درعا، یکی از نیروهای امنیتی سوریه توسط افراد مسلح ناشناس در شهر نوی به شهادت رسید.

۱- حلب:
– در ۲۶ دی ماه، گشت‌زنی مشترک نیروهای پلیس نظامی روسیه و ارتش ترکیه در منطقه عین العرب واقع در استان حلب انجام شد.
– در ۲۰ دی ماه، مواضع مسلحین در روستای کفرعمه واقع در غرب حلب هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.

۲- ادلب:
– در ۲۸ دی ماه، مسلحین هیئت تحریر الشام با استفاده از شرایط بد جوی و دید ناکافی ناشی از حاکم شدن مه در محور معاره مخص واقع در جنوب شرق ادلب، به مقر ارتش سوریه در این منطقه یورش بردند که با واکنش نیروهای ارتش سوریه مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: درگیری ارتش سوریه با مسلحین در جنوب ادلب

– مسلحین فرقه الغرباء از کشته شدن “ابوحمزه الفرنسی” در نتیجه حملات ارتش سوریه به منطقه جبل الزاویه واقع در در جنوب ادلب خبر دادند.

بیشتر بخوانید: کشته شدن یکی از اعضای فرانسوی مسلحین در ادلب

۳- درعا:
– در ۳۰ دی ماه، نیروهای امنیتی سوریه به منزل محمد علی الشاغوری ملقب به ابوعمر، از فرماندهان میدانی گروه تروریستی داعش در نزدیکی مدرسه الاعلاف در شمال شهرک مزیرب یورش برده و وارد درگیری مسلحانه با عناصر داعش شدند.

بیشتر بخوانید: کشته شدن فرمانده میدانی داعش در استان درعا

– در ۲۶ دی ماه، یکی از نیروهای امنیتی سوریه توسط افراد مسلح ناشناس در شهر نوی به شهادت رسید.
– در پی انفجار یک بمب در مسیر خودروی گشتی پلیس سوریه در نزدیکی میدان بصرى واقع در شرق درعا، یک پلیس سوری شهید و هفت تن دیگر از جمله پنج غیرنظامی به شدت مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: انفجار بمب در مسیر خودروی پلیس سوریه در درعا

۴- دیرالزور:
مرکز مطالعات اسرائیلی آلما با انتشار تصویری ماهواره‌ای از فرودگاه دیرالزور، ادعا کرده است که دستکم یک فروند پهپاد ایرانی در این فرودگاه مستقر شده است.

بیشتر بخوانید:‌ استقرار پهپادهای ایرانی در فرودگاه دیرالزور + تصاویر

۵- رقه:
در ۲۵ دی ماه، در نتیجه حمله عناصر مسلح ناشناس به نیروهای ارتش سوریه در حومه فرودگاه نظامی الطبقه، یک نظامی سوری به شهادت رسید.
نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، یک عملیات امنیتی در روستای “الشرکه” واقع در شمال رقه آغاز کردند که طی این عملیات، تعدادی از ساکنان این روستا را بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید:‌ بازداشت غیرنظامیان توسط نیروهای SDF در رقه

۶- حسکه:
– نیروهای دموکراتیک سوریه با حضور تعدادی از افسران و نیروهای ائتلاف آمریکایی یک رزمایش نظامی در پایگاه الشدادی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: آموزش نیروهای SDF توسط ائتلاف آمریکایی در حسکه

– نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در ادامه اقدامات خود در استان حسکه، در حال حفر خندق و تونل در مناطق نزدیک به نوار مرزی با ترکیه، مراکز شهر و حوالی مقرهای نظامی خود بوده و طی هفته‌های گذشته این اقدامات را با استخدام کارگران محلی افزایش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: افزایش عملیات حفاری تونل‌‌ها در استان حسکه توسط نیروهای SDF

۷- حمص:
در ۳۰ دی ماه، پایگاه آمریکایی التنف هدف حمله پهپادی عوامل ناشناس قرار گرفت که طی این حمله دو تن از مسلحین جیش سوریه الحره (مغاویر الثوره سابق) مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف

۸- در ۲۴ دی ماه، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یکی از نظامیان این کشور در منطقه عملیات “سپر فرات” در شمال سوریه خبر داد. براساس اعلام وزارت دفاع ترکیه، این نظامی در پی حمله راکتی شبه نظامیان کُرد به مواضع ارتش ترکیه در شمال سوریه به شدت مجروح شده و پس از انتقال به مرکز درمانی بر اثر شدت جراحات وارده کشته شد.

بیشتر بخوانید:‌ کشته شدن یک نظامی ترکیه در شمال سوریه

۹- در ۲۴ دی ماه، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سفر به سوریه با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید:‌ دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور سوریه

۱۰- ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت که ترکیه آماده آغاز عملیات نظامی در داخل نوار مرزی سوریه است. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این باره گفت: تلاش روسیه برای برقراری صلح به این معنا نیست که ترکیه گزینه آغاز یک عملیات جدید در شمال سوریه را کنار گذاشته است.

بیشتر بخوانید: کالین: عملیات زمینی ترکیه در سوریه هر لحظه ممکن است آغاز شود

۱۱- در ۱ بهمن ماه، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن دو تن از شبه نظامیان کُرد در منطقه عملیاتی چشمه صلح خبر داد.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.