آغاز حملات ارتش روسیه در جبهه زاپروژیا

شنبه 1 بهمن 1401 - 16:33
https://iswnews.com/?p=86903

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه عملیات جدیدی را برای پیشروی در مناطق گولیاپل و اوریخیف در استان زاپروژیا آغاز کرده است.

ارتش روسیه از روز گذشته ۳۰ دی ماه، حملات خود را در جبهه زاپروژیا افزایش داده است و بنابر آخرین اطلاعات موفق به پیشروی در چند نقطه شده است. درگیریها در این جبهه در دو محور اصلی اوریخیف و گولیاپل متمرکز شده است.

در محور اوریخیف، درگیری‌ها در تمامی محورهای شرقی، غربی و جنوبی شهرک اوریخیف در جریان است. بر اساس آخرین اطلاعات، روستای مالی شرباکی در غرب اوریخیف به تصرف روسیه درآمده است و درگیریها به روستای مجاور آن با نام شرباکی منتقل شده است. همچنین ارتش روسیه مدعی تصرف مناطق نوادانیلیوکا و مالایا تاماچکا در جنوب و جنوب شرق اوریخیف است.

در محور گولیاپل، حملات توپخانه‌ای به شدت ادامه دارد و بیشتر درگیریها به شرق گولیاپل و مناطق مالینیوکا و چرونه معطوف شده است. ارتش روسیه مدعی تصرف یک بلندی استراتژیک در نزدیکی مالینیوکا شده است.

طبق اظهارات مقامات محلی در استان زاپروژیا، ارتش روسیه شدت حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به محور زاپروژیا را بسیار افزایش داده و تنها در طول ۲۴ ساعت، ۲۲۴ حمله هوایی و توپخانه‌ای به خطوط درگیری با ارتش اوکراین انجام گرفته است.

در صورت موفقیت ارتش روسیه در تصرف مناطق اوریخیف و گولیاپل، خط اول ارتش اوکراین برای دفاع از شهر زاپروژیا فرو خواهد ریخت.

شایان ذکر است پس از عقب نشینی ارتش روسیه از کرانه غربی رود دنیپر، این محور یکی از مهم ترین محورهای فعال در جبهه جنوب اوکراین می‌باشد. در چند ماه گذشته، رسانه های غربی از آماده سازی و تجهیز ارتش اوکراین برای انجام یک عملیات بزرگ در این محور با هدف بازپسگیری مناطق جنوبی ابلاست زاپروژیا و خرسون در جنوب اوکراین خبر داده بودند. با توجه به وضعیت شکننده جبهه باخموت و احتمال شکست ارتش اوکراین و اظهارات اخیر مسئولان غربی و توصیه آنها به اوکراین مبنی بر انجام عملیات های نظامی در دیگر جبهات مهم تر و حساس تر (مانند زاپروژیا)، به نظر می‌رسد ارتش روسیه با علم بر این موضوع و احتمال آغاز عملیات اوکراین در این محور، به نوعی پیش‌دستی کرده و با انجام پیشروی در این محور قصد خنثی سازی نقشه های ارتش اوکراین و ناتو را داشته باشد.

مشاهده در نقشه آنلاین

بیشتر بخوانید:
سناریوهای احتمالی جنگ روسیه و غرب در آینده چیست؟ جنگ اوکراین چه خواهد شد؟
لشکرکشی اوکراین برای از سرگیری نبردهای زاپروژیا

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.