تحولات یمن، ۲ بهمن ۱۴۰۱

یکشنبه 2 بهمن 1401 - 20:41
https://iswnews.com/?p=86970

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سفارت انگلیس در یمن از تصمیم شورای عالی اقتصادی دولت مستعفی یمن برای افزایش ۵۰ درصدی نرخ دلار گمرکی برای واردات کالا در بنادر تحت کنترل ائتلاف سعودی حمایت کرد.

۱- صعده:
طبق بررسی های تحولات جهان اسلام، تعداد تلفات حملات توپخانه‌ای و گلوله باران ائتلاف سعودی به مدیریت های مرزی استان صعده از ۱ ژانویه (۱۱ دی) تاکنون به ۹ شهید و ۹۴ زخمی رسیده است. این آمار شامل: ۸ شهید و ۴۵ نفر زخمی از جمله یک مهاجر آفریقایی در مدیریت شدا و یک شهید و ۴۹ نفر زخمی از جمله ۲۲ مهاجر آفریقایی در مدیریت منبه است.

۲- الحدیده:
– نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۱۴ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.
– پهپادهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته پنج بار مواضع انصارالله در مدیریت حیس و منطقه الجبلیه را بمباران کردند.

۳- عدن:
– سفارت انگلیس در یمن با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم شورای عالی اقتصادی دولت مستعفی یمن برای افزایش ۵۰ درصدی نرخ دلار گمرکی برای واردات کالا در بنادر تحت کنترل ائتلاف سعودی، استقبال و حمایت کرد.
– دولت نجات، مجلس و مقامات انصارالله اقدام سفارت انگلیس در حمایت از دولت مستعفی را محکوم و جنایت دیگری علیه مردم یمن عنوان کرده‌اند. محمد علی الحوثی نیز در واکنش به اظهارات ریچارد اوپنهایم، سفیر انگلیس در یمن، با اشاره به جنگ اقتصادی روسیه و اروپا گفت: «ما هم به نوبه خود از تصمیمات اقتصادی روسیه بر ضد انگلیس و اعضای ناتو حمایت می‌کنیم.»
لازم به ذکر است دولت مستعفی یمن پس از جلوگیری انصارالله از صادرات غیرقانونی نفت یمن و شرط پرداخت حقوق کارمندان کل یمن از این درآمدها، با کسری بودجه شدیدی روبرو شد.

۴- لحج:
در ۲۴ دی ماه، بر اساس اطلاعات منابع محلی، نیروهای طارق صالح با اعزام یک گردان از نیروهای مشترک (قوات المشترکه) از زیرمجموعه های مقاومت وطنی، کنترل منطقه رأس العاره در سواحل استان لحج را بدست گرفتند. مشاهده در نقشه آنلاین

۵- ابین:
در ۲۸ دی ماه، در نتیجه انفجار بمب در مسیر خودروی حامل نیروهای واکنش سریع دولت مستعفی (تابع امارات) در مدیریت مودیه واقع در استان ابین، عبدالرحمن المعکر از فرماندهان اصلی این نیروها به همراه دو نفر از همراهانش کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. گروه تروریستی انصارالشریعه مظنون اصلی حملات چریکی و بمب گذاری‌های اخیر در مناطق جنوبی یمن است.

۶- شبوه:
در ۲۹ دی ماه، توپخانه انصارالله در پاسخ به دست اندازی های اخیر مسلحین شورای انتقالی جنوب در جبهه عقبه القنذع، مواضع آنها را مورد حمله قرار داد. مشاهده در نقشه آنلاین

۷- سقطری:
منابع محلی در شهر حدیبو، از استقرار نیروهای جدید امارات در نزدیکی فرودگاه سقطری خبر دادند. این نیروها همچنین پرچم امارات را به جای پرچم مسلحین شورای انتقالی جنوب (یمن جنوبی) در پایگاه و پاسگاه‌های نظامی نصب کردند.

۸- سرلشکر عامر مغرم الشهری، فرمانده لشکر پیاده نظام ارتش عربستان در خمیس مشیط بر اثر سکته قلبی در بیمارستان جیزان درگذشت. برخی رسانه‌ها علت فوت وی را درگیری با انصارالله عنوان کرده‌اند که این ادعا با توجه به برقراری آتش بس در جبهات یمن، قابل تایید نیست.

(تصویر مربوط به دیدار اخیر رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی با ریچارد اوپنهایم، سفیر انگلیس در یمن است.)

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.