آخرین اخبار از جبهات اوکراین، ۴ بهمن ۱۴۰۱

چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 00:31
https://iswnews.com/?p=87089

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” درگیری ارتش روسیه و اوکراین در جبهات مختلف سولدار، باخموت و ودیانه واقع در استان دونتسک و جبهه جنوبی مناطق اوریخیف و کامیانسکه واقع در استان زاپروژیا جریان دارد.

جبهه سولدار و باخموت:
نیروهای روسی پس از تصرف کراسنوپولیوکا در شمال سول، حملات خود را در امتداد جاده سیورسک معطوف به مناطق رزدلیوکا، میکولایوکا و وسله کرده اند.
در جنوب سولدار، درگیریها در اطراف بلاهواتنه و کراسناگورا به طور سنگین ادامه دارد و نیروهای اوکراینی با انجام حملات توپخانه‌ای و ارسال خودروهای زرهی گسترده سعی در دفع حملات روسها دارند.

بیشتر بخوانید: اوکراین: آخرین وضعیت میدانی در جبهه سولدار، ۲۷ دی ۱۴۰۱

حملات هوایی روسیه در محور شرقی و جنوبی شهر باخموت نیز سنگین تر شده است. به نظر میرسد روسها قصد دارند با پیشروی و حرکت در جهت شمالی و غربی کلیشچیوکا، محاصره شهر باخموت را از محور جنوبی تنگ تر کنند. در همین راستا اخباری مبنی بر حمله روسها به سمت منطقه ایوانیوسکه منتشر شده است. تصرف ایوانیوسکه جاده غربی باخموت را مسدود میکند.

مشاهده در نقشه آنلاین

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

جبهه دونتسک:
طبق گزارش رسانه‌های روسی، نیروهای ارتش روسیه در جریان یک نبرد سنگین موفق به تصرف ارتفاعات شمال ودیانه واقع در حومه‌ی شمالی شهر دونتسک شد‌ه‌اند.
همچنین درگیریهای پراکنده در مارینکا، کراسنوگورویکا، نولسکویه و پرومایسک در غرب شهر دونتسک بین نیروهای روسی و اوکراینی ادامه دارد. نیروهای اوکراینی به خوبی در مارینکا مقاومت میکنند.

مشاهده در نقشه آنلاین

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

جبهه زاپروژیا:
نیروهای روسی پس از مدتها وارد نیمه جنوبی روستای مهم کامیانسکه واقع در ساحل رود دنیپرو شدند. شدت حملات آنها در دیگر جبهات زاپروژیا منجر به خروج نیروهای اوکراینی از نیمه شمالی این روستا شده است. برخی رسانه‌های روسی مدعی ورود نیروهای روسیه به نیمه شمالی این روستا و تصرف کامل آن شده اند؛ اما با توجه به اخبار میدانی، قسمت شمالی کامیانسکه هنوز به صورت کامل پاکسازی نشده است.

بیشتر بخوانید: آغاز حملات ارتش روسیه در جبهه زاپروژیا

ارتش اوکراین در جبهه جنوبی اوریخیف موفق به دفع حملات روسیه شده و خط نوادانیلیوکا-شرباکی را حفظ کرده‌ است. حملات توپخانه‌ای اوکراین به عقبه‌ی نیروهای روسی در این جبهه نیز جریان دارد و منجر به کاهش توان روسیه برای ادامه حملات شده است. درگیریها در شرق و جنوب گولیاپل نیز ادامه دارد و تغییری در خطوط نبرد و مناطق تحت سیطره طرفین ایجاد نشده است.

مشاهده در نقشه آنلاین

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

جبهه شرقی اوکراین:
وضعیت در جبهات کوپیانسک، اسواتوه و کرمینا در شمال ابلاست لوهانسک مدت هاست که بدون تغییر باقی مانده است. در این جبهه حمله کننده اصلی ارتش اوکراین است. اوکراینی ها برای شکستن خطوط روسیه در این محور بارها تلاش کرده اند اما هربار با شکست مواجه شده اند. مرکز ثقل این جبهه شهرک اسواتوه است و در صورت تصرف این شهرک توسط اوکراین، خطوط دفاعی روسیه در جبهه شرقی از هم گسیخته خواهد شد. از این رو، ارتش روسیه به شدت از خطوط این محور دفاع میکند. خطوط اصلی درگیری در این محور با فلش مشخص شده است.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

مناطق مرزی روسیه:
در پی حملات توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی به روستای ولفینو در استان کورسک در غرب روسیه، خساراتی به خطوط برق این مناطق وارد شده و موجب قطعی جریان برق در چند روستا شده است. همچنین پدافند هوایی ارتش روسیه یک موشک توچکا-یو ارتش اوکراین را در آسمان روستای کازینکا واقع در استان بلگورود سرنگون کرده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر چهارشنبه, ۵ بهمن, ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸

    بهتر نبود ناتو بجای پمپاژ اسلحه ومهمات ازتشدید جنگ جلو گیری میکردن واین همه خون وخونریزی نمی شد آمریکای شیطان باید همیشه درآسیا واطراف آن جنگی بین چند کشور ایجاد کند تا راه غارت باز شود نمونه اش سوریه وعراق وافغانستان ولیبی و۰۰۰۰۰۰ ولی امسال حوادث عجیبی برای آمریکا وهواداران ش اتفاق خواهد افتاد به لطف خدای قهار انشاالله

    پاسخ
    1. فرزند ایران چهارشنبه, ۵ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲

      این جنگ آغاز منسجم شدن جبهه شرق در برابر غرب است و حداقل تا پایان جنگ ادامه خواهد داشت. علاوه بر آن سبب هزینه برای غرب می شود و از قدرت آن می کاهد. اگر چین در حین این جنگ یا بعد از آن اقدامی علیه تایوان انجام دهد هم اوضاع به همین شکل ادامه خواهد داشت. کره شمالی و جنوبی هم در وضعیت مشابه هستند

    2. مهران چهارشنبه, ۵ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

      سلام ای بابا ۴۳ سال این حرف ها میگین میخاست حمله نکنه.کار ناتو هم درسته باید جلوی این مینی هیتلر گرفت

    3. فرزند ایران چهارشنبه, ۵ بهمن, ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

      ناتو خودش باعث شروع جنگ شده. باید حمایت کنه. سیاست غلط دولت غربگرای اوکراین، اوکراین را به سمت جنگ برد. حتی اگر پوتین شکست بخوره که محال به این سادگی باش، باز هم اوکراین گوشت قربانی شده حتی اروپا هم بیشتر از آمریکا تاوان این جنگ را میده.

    4. حسین چهارشنبه, ۵ بهمن, ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

      متاسفانه روسیه در جنگ پیروز نیست و نکته اینجاست اگه اوکراین بتونه به کریمه حمله کنه که ممکنه تو تابستان روسیه به پشتوانه سلاح هسته ای جنگ را متوقف کنه اما ایران بیشترین خسارت را می گیرد و غرب خسارات اکراین را از ما خواهد گرفت.
      در نتیجه غرب احمق نیست و نقشه اش اینه

  2. صاد چهارشنبه, ۵ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

    حرکت روس‌ها کند و کندتر میشه و بعد از زمستان ضد حملات وسیع‌تری رو دریافت می‌کنه … به نظر می‌رسه خرس راهشو گم کرده و داره قافیه رو می‌بازه

    پاسخ
    1. فرزند ایران چهارشنبه, ۵ بهمن, ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

      روس ها از هر لحاظ برتری تسلیحاتی دارند و تنها مشکلشان برتری نفراتی در برابر نیروهای اوکراینی است که با توجه به دو سری بسیج عمومی و استفاده از نیروهای موزدور همچون گروه واگنر آن نیز تا بهار جبران خواهد شد. این جنگ برای روس ها حیثیتی است مقایسه آن با ویتنام آمریکا یا افغانستان شوروی چندان صحیح نیست. روس ها به این سادگی جنگ را نخواهند باخت. در کل اوکراین در پایان تمام این ماجرا نابود شده است

  3. نیما چهارشنبه, ۵ بهمن, ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴

    پوتین پوتیناتو بزارو پا برهنه دمت و بزار رو کولت و زوزه کشان بدو برو باریکلا تانک های گوگولی دارن میان

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.