تحولات عراق، ۵ بهمن ۱۴۰۱

چهارشنبه 5 بهمن 1401 - 15:00
https://iswnews.com/?p=87110

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رزمندگان سازمان حشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق، یک عملیات امنیتی مشترک در مناطق جنوبی سامراء واقع در استان صلاح الدین جهت تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۱- بغداد:
– در ۲۹ دی ماه، یک کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی در منطقه یوسفیه استان‌ بغداد هدف حمله گروه‌های مقاومت عراق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: حمله به کاروان‌ لجستیک تروریست‌های آمریکایی در بغداد

– در ۲ بهمن ماه، نیروهای سازمان حشد الشعبی، عملیات امنیتی گسترده‌ای در پنج محور مهم در استان دیالی از جمله الوقف، شمال مقدادیه و شروین آغاز کردند.
– در ۴ بهمن ماه، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با کریستین ریچر، مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیقات سازمان ملل در مورد جنایات داعش دیدار و گفتگو کرد.
– در ۴ بهمن ماه، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق با ژنرال استوارت مونش، فرمانده نیروهای مشترک ناتو دیدار و گفتگو کرد. الاعرجی در این دیدار تاکید کرد که دولت عراق برای تقویت روابط با ناتو در راستای توسعه مهارت ها و توانایی نیروهای امنیتی خود جدی است.
– در ۵ بهمن ماه، در نتیجه تیراندازی افراد مسلح ناشناس به نیروهای پلیس عراق در منطقه غزالیه واقع در غرب بغداد، یک نظامی عراقی شهید و یک تن دیگر مجروح شد.

۲- صلاح الدین:
– در ۴ بهمن ماه، سازمان اطلاعات عراق از دستگیری شش تن از نیروهای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف استان صلاح الدین خبر داد.
– در ۴ بهمن ماه، رزمندگان سازمان حشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق، یک عملیات امنیتی مشترک در مناطق جنوبی سامراء جهت تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

۳- کرکوک:
در ۲۸ دی ماه، در پی حمله عناصر مسلح ناشناس به خودروی پلیس عراق در جاده الحولی-السلیمانیه واقع در استان کرکوک، دو نظامی عراقی به شهادت رسیدند.

۴- نینوا:
قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق از انتقال ۱۴۲ خانوار عراقی از اردوگاه الهول سوریه به اردوگاه الجدعه در موصل خبر داد.

۵- دیالی:
در ۳ بهمن ماه، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در راس هیئتی بلندپایه برای اطلاع از وضعیت امنیتی استان دیالی وارد این استان شد.

۶- در ۲ بهمن ماه، گروه مقاومت عراقی “تشکیل الوارثین” با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف واقع در منطقه مثلث مرزی میان سوریه، عراق و اردن را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف

۷- معاون رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با بیان افزایش بودجه نیروهای مرزبانی، از تصمیم این کشور برای خرید پهپاد به منظور کنترل مرزهای صعب‌العبور خبر داد.

بیشتر بخوانید: قصد عراق برای خرید پهپاد جهت کنترل مرزها با ایران و ترکیه

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.