به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش روسیه با چند فروند پهپاد انتحاری و دهها فروند موشک کروز به تأسیسات نظامی و انرژی اوکراین در شهرهای کیف، اودسا، وینیتسیا، دنیپروپتروفسک و… حمله کرد.

ارتش روسیه شب گذشته ۵ بهمن ماه، با استفاده از چند فروند پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ اهدافی در استان‌های دنیپروپتروفسک و اودسا از جمله یک مرکز صنعتی را مورد حمله قرار داد. پرواز پهپادهای شاهد ۱۳۶ در آسمان استان‌های زاپروژیا، خرسون و میکولایف نیز رصد شده است اما تاکنون گزارش و یا تصویری از وقوع حمله در این مناطق منتشر نشده است.

همزمان با این حملات، توپخانه و راکت‌اندازهای ارتش روسیه نیز مواضع نیروهای اوکراینی در چرنیهیو، خارکیف، دونتسک و زاپروژیا را بمباران کردند.

ارتش اوکراین طبق روال گذشته با ارائه آمارهای غیرواقعی مدعی است که پدافند هوایی آنها موفق به سرنگون کردن ۲۴ فروند پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶ در مناطق مختلف شده است.

پس از حملات پهپادی و راکتی، رسانه‌های اوکراینی صبح امروز ۶ بهمن ماه، از رصد پرواز بمب افکن های استراتژیک توپولف ۲۲ و ۹۵ ارتش روسیه خبر دادند. در پی این پروازها، هشدار هوایی در مناطق مختلف اوکراین صادر شد و دقایقی بعد از آن حملات موشکی روسیه آغاز شد.
بمب افکن های روسی در این حمله با استفاده از دهها فروند موشک کروز اهداف مختلفی از جمله یک نیروگاه در شهر کیف، یک پست برق در منطقه اوساتوه و اهدافی در منطقه نروبایسکویه واقع در شهر اودسا و نقاط دیگری در شهر وینیتسیا را مورد حمله قرار دادند.

همچنین برق شهرهای کیف، دنپروپتروفسک، کیرووگراد، زاپروژیا، خرسون، اودسا، چرکاسی و سایر مناطق برای پیشگیری از وقوع حملات روسیه قطع شده است.

در شهرهای دنیپروپتروفسک، ژیتومیر، میکولایف نیز سامانه‌های پدافندی ارتش اوکراین فعالیت داشته‌اند. احتمال تداوم حملات موشکی ارتش روسیه همچنان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اولین حمله گسترده موشکی ارتش روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۳ + ویدیو

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
ویدیو: پرواز پهپادهای شاهد ۱۳۶ در دنیپروپتروفسک
ویدیو: اصابت پهپاد شاهد ۱۳۶ در دنیپروپتروفسک
ویدیو: اصابت پهپاد شاهد ۱۳۶ در دنیپروپتروفسک
ویدیو: اصابت پهپاد شاهد ۱۳۶ در دنیپروپتروفسک
ویدیو: اصابت پهپاد شاهد ۱۳۶ در دنیپروپتروفسک
ویدیو: شلیک پدافند ارتش اوکراین به سمت پهپاد شاهد ۱۳۶ در اودسا

بیشتر بخوانید: دانش نظامی: پهپاد انتحاری شاهد-۱۳۶

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.