عملیات در قدس اشغالی؛ ۸ صهیونیست کشته شدند

جمعه 7 بهمن 1401 - 22:46
https://iswnews.com/?p=87406

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر تیراندازی یک فلسطینی در منطقه نبی یعقوب واقع در شمال قدس اشغالی، هشت صهیونیست کشته و بیش از ۱۰ تن دیگر مجروح شدند.

یک جوان ۲۱ ساله فلسطینی به نام “علقم خیری” در شامگاه ۷ بهمن ماه، به سمت گروهی از صهیونیست‌ها در نزدیکی یک کنیسه یهودی در منطقه نبی یعقوب در شهرک بیت حنینا واقع در شمال قدس اشغالی تیراندازی کرد که طی این عملیات، هشت صهیونیست کشته و بیش از ۱۰ تن دیگر مجروح شدند. دقایقی پس از این حادثه، عامل عملیات طی درگیری مسلحانه توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

لحظه تیراندازی جوان فلسطینی به سمت صهیونیست‌ها در شهرک یعقوب

پس از این عملیات، فرماندهان و مسئولان ارشد رژیم اسرائیل در محله حادثه حضور یافتند. رئیس پلیس رژیم صهیونیستی پس از حضور در محل عملیات اظهار داشت: “این یکی از بدترین حملاتی بود که در سال‌های اخیر با آن مواجه شده‌ایم.”

حضور رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در محل حادثه

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل نیز در محل عملیات حضور یافت و با واکنش افراد حاضر در منطقه مواجه شد. شهرک‌نشینان صهیونیست با حمله به بن غفیر، او را مسئول این حادثه دانستند. سرانجام وزیر امنیت داخلی اسرائیل تحت تدابیر شدید امنیتی از این منطقه خارج شد.

حضور وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در محل حادثه

همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از گذشت حدود دو ساعت از وقوع عملیات، در محل عملیات حضور یافت تا از نزدیک در جریان این حادثه قرار گیرد. تا این لحظه جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های عبری، یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل سفر خود به آمریکا را به سبب عملیات جوان فلسطینی در قدس اشغالی ناتمام گذاشته و در حال بازگشت به تل‌آویو است.

این عملیات، واکنش‌های متعددی را به همراه داشته است. ساکنان مناطق مختلف نوار غزه در حمایت از رزمندگان مقاومت فلسطین و عملیات موفقیت آمیز در قدس، تجمعاتی در برخی مناطق غزه برگزار کردند.

جنبش انصارالله یمن نیز در واکنش به عملیات فلسطینی‌ها در شهرک نبی یعقوب طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

«عملیات قهرمانانه و ویژه مجاهدین در قدس که منجر به کشته و زخمی شدن صهیونیستها شد را تبریک می‌گوییم. این عملیات ویژه موجودیت موقتی صهیونیستها را هدف قرار داد و باعث می‌شود تا آنها در محاسبات خود بدانند که دیگر در امان نخواهند بود. ما مجاهدان فلسطینی را به ادامه این عملیات مبارک که امت اسلامی را سربلند کرد، تشویق می‌کنیم. از آزادگان امت اسلامی برای کمک و حمایت از مردم فلسطین و جنبش‌های جهاد و مقاومت یاری می‌طلبیم، چرا که آنها گزینه درست و تنها راه برای شکست اشغالگری و آزادی فلسطین و مقدسات اسلامی هستند.»

در همین رابطه، جنبش حماس فلسطین در بیانیه‌ای، عملیات شهرک نبی یعقوب را سرآغاز پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی از جمله کشتار روز گذشته در جنین و بیانگر وحدت ملت فلسطین در میدان مقاومت و دفاع از سرزمین و مقدسات خود دانست.

حماس در ادامه افزود: این عملیات دلاورانه عجز و ناتوانی رژیم اشغالگر در مقابله با مبارزان قهرمان مقاومت و شکست مفتضحانه آن در فاصله انداختن بین فلسطینیان را ثابت کرد. کشتار دشمن صهیونیستی در جنین، در قدس پاسخ داده شد.

وزارت خارجه امارات و ترکیه نیز طی بیانیه‌ای، عملیات مسلحانه جوان فلسطینی در قدس اشغالی که منجر به کشته شدن هشت صهیونیست و مجروح شدن ۱۰ تن دیگر شد را به شدت محکوم کردند.

همچنین حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام همبستگی کامل با ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین، حمایت خود را از اتخاذ چنین اقدماتی برای جلوگیری از تداوم اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

انجام عملیات‌های مسلحانه توسط جوانان فلسطینی علی‌رغم عملیات‌های روزمره و دائم دستگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم اسرائیل نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در شناسایی و مقابله با عوامل این نوع عملیات‌ها با مشکلاتی اساسی روبرو می‌باشند. همچنین انجام این نوع از عملیات علیه صهیونیست‌ها، احساس ناامنی در مناطق مختلف صهیونیست‌نشین را تشدید کرده و باعث افزایش مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: عملیات ضد اسرائیلی در شرق رام الله + ویدیو

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.