اداره مسلمانان قفقاز علیه ایران بیانیه صادر کرد!

شنبه 8 بهمن 1401 - 01:08
https://iswnews.com/?p=87434

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سازمان دولتی اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان، با اتخاذ مواضع تند و افراطی علیه جمهوری اسلامی ایران، حادثه تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را اقدامی تروریستی با انگیزه سیاسی اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است:

“اداره مسلمانان قفقاز اقدام تجاوزکارانه به ساختمان سفارت جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳ را به شدت محکوم می کند و آن را یک اقدام تروریستی با انگیزه سیاسی می داند. هدف قرار دادن خاک مستقل آذربایجان (سفارت و کارکنان آن) یک اقدام تروریستی علیه کشور ما و به طور کلی مغایر با قوانین بین المللی است.
ما عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده و بستگان ستوان ارشد عسگروف اورخان رضوان که در حین حفاظت از سفارت ما در تهران قهرمانانه به شهادت رسید، ابراز می داریم.
به صراحت، طرف ایرانی تمام مسئولیت حمله به سفارت ما را بر اساس قوانین بین المللی و قوانین دیپلماتیک بر عهده دارد. این به معنای نقض مستقیم اصل مصونیت ساختمان های دیپلماتیک و دیپلمات ها است. تضمین امنیت سفارت بدون شک وظیفه کشوری است که سفارت در آن واقع شده است. این حادثه تروریستی با توجه به مواضع تهاجمی و مخرب اخیر ایران علیه آذربایجان، تردیدهایی را ایجاد می کند.

ما به عنوان یک نهاد مذهبی آذربایجان اعلام می کنیم که این حادثه علیه کشورمان با خشم مردم متدین آذربایجان فارغ از فرقه شان مواجه می شود. حمله مسلحانه دولت ایران به سفارت ما در تهران که برادر مسلمان خود را تهدید می کند، وعده سلاح و کمک نظامی به طرفی (ارمنستان) که دستانش به خون مسلمانان آغشته است می‌دهد و خانه‌های خدا (مساجد) را هتک حرمت می کند و امنیت ارمنستان را امنیت خود می‌داند، تهدیدی مستقیم برای منافع دولت آذربایجان و مردم ماست. ما نمی توانیم چشم خود را بر هیچ تهدیدی برای کشورمان ببندیم. دین مقدس ما اسلام به ما می آموزد که با حق و عدالت جایگاهی داشته باشیم. ما به عنوان یک مرکز مذهبی اعلام می کنیم که این حمله تروریستی نفرت انگیز در تمامی مساجد آذربایجان محکوم می‌شود و ماهیت واقعی حادثه علیه مردم و کشور ما در خطبه های رهبران دینی ما به گوش مومنان خواهد رسید.

نیروهای پشتیبان و شرکت کننده در سازماندهی تحریکات علیه کشورمان باید بدانند که مردم متدین آذربایجان تحریکات نیروهای موذی علیه کشورمان را به شدت محکوم می کنند. حمله به سفارت جمهوری آذربایجان با دستورات سیاسی، یک اقدام تحریک آمیز غیرقابل قبول است و همه متدینین آذربایجان از دولت ایران خواستار اقدامات مقتضی در خصوص این حادثه و مجازات فوری دست اندرکاران تروریسم هستند.

باشد که خداوند متعال استقلال و کشور ما را حفظ کند! آمین!

شهر باکو، ۲۷ ژانویه ۲۰۲۳″

در خصوص اداره مسلمانان قفقاز لازم به ذکر است، این نهاد بر خلاف نام آن و مخصوصا با توجه به مواضعی که در چند وقت اخیر اتخاذ کرده است، عقلا نباید از طرف مرجعیت شیعه و سنی مورد تایید باشد و عنوان سرپرستی مسلمانان قفقاز، ادعایی بزرگ و مضحک به نظر می‌رسد. در حال حاضر اداره مسلمانان قفقاز به نوعی به‌عنوان یک نهاد تشریفاتی و دولتی شناخته می‌شود و در کنار کمیته امور دینی جمهوری آذربایجان، در واقع پیاده کننده دستورات دولت ضد دین آذربایجان است. موضع‌گیریهای اخیر این نهاد علیه ایران و وارد کردن تهمت‌های ناروا و بی‌پایه و اساس، نفاق موجود در این سازمان را بیش از پیش نمایان کرده است. شایسته است نهادهای تصمیم گیر در نظام از دولت تا حکومت تا مرجعیت در قم، رفتارهای سه سال اخیر این نهاد را بیشتر و بهتر از گذشته مورد ارزیابی قرار داده و تصمیمات لازم و جدی‌تری را در برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه این نهاد اتخاذ کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. حنیف شنبه, ۸ بهمن, ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰

    اداره نامحترم. حداقل بسم‌الله می‌نوشتی تا شاید باور کنیم.

    پاسخ
    1. ز ف دوشنبه, ۲۴ بهمن, ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۶

      بی غیرتها که شماهم شدید آلت دست صهیونیست ها حیا کنید از اینکه ترک (آذری) ومسلمان هستید ناموس مردم رو اکنم یه ترک آذری رو دزدیدید بردید توی سفارت بعدم بردین باکو اونوقت می گید چرا طرف خونش بجوش اومده برید حیا کنید اینکارها عاقبت بخیری نداره

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.