به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزارت دفاع ایران در بیانیه‌ای از دفع و خنثی سازی حمله ریزپرنده‌های ناشناس به تأسیسات نظامی در شهر اصفهان واقع در مرکز ایران خبر داد.

شامگاه ۸ بهمن ماه، منابع خبری داخلی و خارجی از رصد و شنیده شدن صدای انفجارهای متعددی در شهر تهران، اصفهان، تبریز، کرج و همدان گزارش دادند. یکی از این انفجارها بر اثر حمله سه ریزپرنده (کوادکوپتر) به تأسیسات وزارت دفاع در حومه‌ی شهر اصفهان بود که سامانه‌های پدافند نیروهای مسلح موفق به انهدام یکی از آنها شدند.

وزارت دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح ایران در واکنش به انفجار اصفهان در این بیانیه‌ای نوشت:

«این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش بینی ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده ها با موفقیت دفع شده است.
این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزئی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می دهد اقدامات مراکز ما برای تولید قدرت ، اقتدار و امنیت با شتاب و جدیت ادامه خواهد یافت و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.»

موقعیت تاسیسات وزارت دفاع ایران در حومه شهر اصفهان

مشاهده در نقشه آنلاین

ویدیو: لحظه انفجار یکی از ریزپرنده ها در تاسیسات دفاعی شهر اصفهان
توضیحات محمدرضا جان نثاری، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان درباره انفجار در اصفهان

بر اساس اطلاعات تکمیلی که در خصوص حمله به تأسیسات وزارت دفاع در اصفهان منتشر شده است، گفته می‌شود عوامل حفاظت مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپترها با سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آنها می‌شوند. یک فروند از این کوادکوپترها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است. همچنین یک فروند دیگر از این کوادکوپترها که در حین عملیات مقابله، آسیب کمتری دیده در اختیار نیروهای حفاظتی مستقر در مجموعه قرار گرفته و در حال بررسی است.

همزمان با انفجارها در اصفهان، ویدیوهایی از پرواز متعدد هواپیماهای ترابری ارتش در آسمان تهران منتشر شده است که احتمال زیاد بخشی از آنها مربوط به پرواز هواپیماهای ترابری برای امدادرسانی به زلزله زدگان شهر خوی در استان آذربایجان غربی بوده است.

لازم به ذکر است شب گذشته ساعت ۲۱:۴۴ دقیقه به وقت محلی زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شهرستان خوی در شمال غرب ایران را لرزاند و دست کم سه کشته بر جای گذاشت.

همچنین در بعضی از ویدیوهایی که منتشر شده و ادعا می‌شود که از تهران است، صدای انفجار و آتش سوزی شنیده و دیده می‌شود. با توجه به اطلاعات موجود، هیچکدام از این انفجارها و آتش سوزی مربوط به تهران نیست و اصولا مکان و صحت این ویدیوها نامشخص و نادرست است.

از سوی دیگر فیلم و تصاویری که از آتش سوزی گسترده منتشر شده است، مربوط به آتش سوزی در یک کارخانه پالایش روغن خودرو در شهرک صنعتی شهید سلیمی در تبریز است و به دروغ به تهران و اصفهان نسبت داده شده است.

ویدیوی منتسب به صدای انفجار در آسمان شهر تهران
ویدیوی منتسب به آتش سوزی در شهر تهران

طبق بررسی های تحولات جهان اسلام، در شهرهای تبریز، رشت، همدان و کرج انفجاری رخ نداده و وقوع حملات در مناطق نظامی و صنعتی این شهرها صحت ندارد و کاملا بی اساس است. واقعیت این است که بیشتر این اخبار جعلی توسط شبکه های توئیتری و تلگرامی حامی اسراییل و غرب برای ایجاد آشوب و ترس در میان ملت ایران منتشر شده است. بنابراین تنها مورد درست و قابل تایید، حمله به تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان است.

در آخر باید گفت، با توجه به پیشینه جنگ اطلاعاتی-امنیتی ایران و اسرائیل، قطعا حمله به تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان کار اسرائیل است و سایر آتش سوزی‌ها می‌تواند خرابکاری‌های عوامل رژیم صهیونیستی در ایران باشد. از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند که عملیات‌های اخیر گروه‌های فلسطینی در شهر قدس اشغالی و دیگر مناطق فلسطین اشغالی توسط ایران تدارک و برنامه ریزی شده است؛ از این رو حمله اصفهان می‌تواند به‌عنوان یک تلافی در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:
عملیات در قدس اشغالی؛ ۸ صهیونیست کشته شدند
وقوع دومین عملیات ضد اسرائیلی در قدس اشغالی طی ۲۴ ساعت گذشته + ویدیو

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر یکشنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

    اسرائیلی ها ازخاک آذربایجان این حمله انجام دادند ایران باید سریع جواب این حمله بدهد درخاک آذربایجان والا کار این جرثومه ها تمام نشدنی است

    پاسخ
  2. امین یکشنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

    با سلام .

    کلیپی که با عنوان ” ویدیوی منتسب به صدای انفجار در آسمان شهر تهران ” گذاشته اید مربوط به اصفهان است چون صدای جیغ مانندی که بعد از انفجار شنیده می شود دقیقاً در کلیپ های بعد از انفجار دوم در اصفهان هم قابل شنیدن است!

    پاسخ
  3. فرزند ایران یکشنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

    چهارشنبه سوری های ما از این پر سر و صدا و پر خسارت است. ایران به عاملین این حمله یک ترقه بازی نشان دهد تا حالشان جا بیاید

    پاسخ
    1. آرین سه شنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳

      بر خلاف سابق اینبار حتی خبری از انتقام در صحبت های مسئولین نبود

  4. فرزند ایران یکشنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷

    شاید در اسرائیلی بودن این حمله نیست. باید پاسخی قاطع به این حمله در خاک اسرائیل صورت گیرد. در غیر این صورت وضعیت سوریه تکرار خواهد شد. با این تفاوت که به عنوان قلب محور مقاومت اصلا برای وجهه ما خوب نیست.

    پاسخ
  5. علی یکشنبه, ۹ بهمن, ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

    قطر حامل پیام هسته ای بود برای همین آمریکا نیاز به یه عملیات تحریک امیز داشت تا ترس رو تو حاکمیت ایجاد کنه و بگه هر موقع بخواییم زیر هدف هستید

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.