به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سمت دو فرد ناشناس که از خاک سوریه به حصار مرزی جولان نزدیک شده بودند، یک نفر زخمی و یک تن دیگر کشته شد.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ۹ بهمن ماه، به سوی دو فرد ناشناس که از خاک سوریه به حصار مرزی جولان نزدیک شده بودند، تیراندازی کردند که طی این حادثه یک نفر زخمی و یک نفر دیگر کشته شد.

در همین رابطه، ارتش رژیم اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که دو فرد مسلح از خط مرزی سوریه به سمت اراضی اسرائیل عبور کرده و به دیوار مرزی در منطقه جنوب جولان نزدیک شدند که در نهایت، نیروهای اسرائیلی به سمت این دو فرد تیراندازی کردند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که طبق اذعان رسانه‌های عبری زبان، هیچ یک از این دو فرد از حصار مرزی عبور نکرده و وارد اراضی فلسطین اشغالی نشده بودند. تا این لحظه مقامات و فرماندهان نظامی سوریه در این رابطه اظهار نظری نکرده‌اند.

شایان ذکر است رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ میلادی جولان سوریه را اشغال کرده و در سال ۱۹۸۱ الحاق آن به سرزمین‌های اشغالی را اعلام کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ برخلاف مخالفت‌های بین‌المللی، طی مراسمی در کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را با امضای فرمانی به رسمیت شناخت.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.