تحولات یمن، ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

دوشنبه 10 بهمن 1401 - 21:06
https://iswnews.com/?p=87651

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” پس از اعلام بسیج مسلحین قبایل ابین ضد شورای انتقالی جنوب، ائتلاف سعودی شیخ حسن الشیخ از شیوخ بزرگ این قبایل را مامور به تشکیل نیروهای الدرع الوطن در مدیریت مودیه واقع در استان ابین کرد.

۱- مارب:
در ۸ بهمن ماه، نیروهای دولت مستعفی برای کمک به سپهبد صغیر بن عزیز، وارد مناطق شرقی شهر مارب شدند. در پی این اقدام، مسلحین حزب اصلاح نیز با استقرار نیروهای خود در خیابان‌های مارب تجمع و ایست بازرسی برقرار کردند.

۲- ابین:
– در ۷ بهمن ماه، کمیته هماهنگی امور قبایل ابین خواستار بسیج مسلحین قبایل ضد شورای انتقالی جنوب در این استان شد.
– در ۸ بهمن ماه، تجمع مسلحین قبایل ابین در میدان تحریر مرکز مدیریت مودیه برگزار شد. قبایل ابین پس از این تجمع، با صدور بیانیه‌ای حضور مسلحین شورای انتقالی جنوب در این استان را محکوم کردند.
– در ۹ بهمن ماه، در پی تجمع اخیر قبایل ابین در مرکز مدیریت مودیه، شیخ حسن الشیخ از شیوخ وابسته به عربستان، مامور به تشکیل نیروهای الدرع الوطن (تحت فرمان طارق صالح) در مدیریت مودیه شد. همچنین کنترل پایگاه العرقوب در این منطقه به وی واگذار شده است.
نیروهای “الدرع الوطن” در ۳۰ آبان ماه، تحت حمایت عربستان سعودی و نظارت افسران وابسته به طارق صالح تشکیل شده و اخیرا کنترل پایگاه العند در استان لحج به آنها سپرده شده است.

۳- الحدیده:
– نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۰۶ بار آتش بس را در این استان نقض کردند.
– در ۴ بهمن ماه، بر اثر حمله پهپادی ائتلاف سعودی به روستای الشرجه در مدیریت الجراحی واقع در جنوب استان الحدیده، سه کودک شهید و یک کودک دیگر به شدت زخمی شدند.
– در ۵ بهمن ماه، محمد عیاش قحیم، استاندار الحدیده طرح تخفیف ۵۰ درصدی را برای بازرگانان و واردکنندگان کالا از طریق بندر الحدیده اعلام کرد. طبق اظهارات استاندار الحدیده، تجار می‌توانند نیمی از عوارض خود را به صورت نقدی و نیم دیگر را به صورت چک به همراه تضمین معافیت از جریمه تاخیر پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: پاسخ اقتصادی انصارالله به توطئه دولت مستعفی یمن

۴- صعده:
– در ۵ بهمن ماه، پهپادهای ائتلاف سعودی پنج بار مدیریت شدا در استان صعده را بمباران کردند.
– در نتیجه حملات توپخانه‌ای و گلوله باران ائتلاف سعودی به مدیریت های مرزی در طول هفته گذشته، سه نفر غیرنظامی شهید و ۲۳ نفر از جمله پنج مهاجر آفریقایی زخمی شدند.

۵- حجه:
در ۴ بهمن ماه، بر اثر انفجار مین کار گذاشته شده توسط نیروهای ائتلاف سعودی در منطقه بنی حسن واقع در شمال استان حجه، یک خودروی غیرنظامی تخریب شده و سه نفر زخمی شدند. مشاهده در نقشه آنلاین

۶- در ۳ بهمن ماه، مردم یمن در شهرهای تحت کنترل انصارالله از جمله شهرهای صنعاء و صعده، در محکومیت اسلام هراسی و اقدام افراط گرایان سوئد در سوزاندن قرآن کریم تجمع و راهپیمایی کردند. افراط گرایان سوئد در هفته گذشته با تجمع در مقابل سفارت ترکیه در شهر استکهلم، تحت حمایت پلیس سوئد قرآن کریم را سوزانده و کاریکاتور توهین به پیامبر را به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: یمنی‌ها جنایت قرآن سوزی در سوئد را محکوم کردند + تصاویر

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.