سقوط پهپاد اسرائیلی در عراق!

دوشنبه 10 بهمن 1401 - 11:44
https://iswnews.com/?p=87660

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک فروند پهپاد اسکای لارک متعلق به ناتو حین پرواز بر فراز شهر کرکوک، در شمال این شهر سقوط کرد.

یک فروند پهپاد جاسوسی اسکای لارک ساخت رژیم اسرائیل در شامگاه یک‌شنبه به وقت محلی، حین پرواز بر فراز شهر کرکوک در یک مجتمع مسکونی در شمال این شهر سقوط کرد که باعث خسارت به یکی از واحدهای مسکونی شد. این حادثه تلفات جانی نداشته است.

گفته می‌شود این پهپاد توسط نظامیان فرانسوی تحت فرماندهی ناتو به پرواز درآمده و مشغول انجام ماموریت در استان کرکوک بوده است. این دومین بار است که پهپاد “اسکای لارک” متعلق به نیروهای فرانسوی در عراق سقوط می‌کند. حدود دو ماه قبل نیز یک فروند از همین نوع پهپاد در موصل سقوط کرده بود.

پهپاد جاسوسی اسکای لارک ساخت شرکت اسرائیلی البیت سیستمز بوده و دارای شعاع عملیاتی حداکثر ۱۰ کیلومتر با مداومت پروازی ۲ ساعت است. حداکثر سرعت این پهپاد ۷۴ کیلومتر در ساعت و طول بال‌های آن ۲.۴ متر می‌باشد. کشورهای فرانسه، جمهوری آذربایجان، کرواسی، جمهوری چک، گرجستان، هندوراس، مجارستان، مقدونیه، مکزیک، میانمار، هلند، فیلیپین، لهستان، اسلواکی، کره جنوبی، سوئد، ترکمنستان، و اروگوئه این پهپاد را به خدمت گرفته‌اند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.