تحولات فلسطین، ۱۰ بهمن ۱۴۰۱

دوشنبه 10 بهمن 1401 - 15:01
https://iswnews.com/?p=87675

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” در پی عملیات‌های ضد اسرائیلی اخیر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل از استقرار شمار بیشتری از نظامیان این رژیم در قدس اشغالی و مناطق مجاور آن خبر داد.

– در ۶ بهمن ماه، نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی با خودروی حمل لبنیات وارد اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری شدند و پس از شناسایی نظامیان صهیونیست توسط نیروهای مقاومت فلسطین، درگیری شدیدی در این منطقه آغاز شد. در جریان این درگیری، ۹ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده و بیش از ۲۰ تن دیگر به شدت مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از درگیری‌های نظامی در کرانه باختری، ۶ بهمن ۱۴۰۱

– وزارت خارجه عراق حمله وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد را محکوم کرد.
– در ۷ بهمن ماه، گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به حمله اخیر ارتش اسرائیل به جنین که منجر به شهادت و مجروح شدن دستکم ۲۹ فلسطینی شد، شهر اشغالی عسقلان را هدف حمله راکتی قرار دادند که در پی آن آژیر خطر در این شهر به صدا درآمد.

بیشتر بخوانید: حمله راکتی مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی + ویدیو

– در ۷ بهمن ماه، ارتش اسرائیل در پاسخ به حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهر صهیونیست‌نشین عسقلان واقع در جنوب اراضی اشغالی، اهدافی را در نوار غزه مورد حمله قرار داد.

بیشتر بخوانید:‌ حمله هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه + ویدیو

– در ۷ بهمن ماه، یک جوان ۲۱ ساله فلسطینی به نام “علقم خیری” به سمت گروهی از صهیونیست‌ها در نزدیکی یک کنیسه یهودی در منطقه نبی یعقوب در شهرک بیت حنینا واقع در شمال قدس اشغالی تیراندازی کرد که طی این عملیات، هشت صهیونیست کشته و بیش از ۱۰ تن دیگر مجروح شدند. دقایقی پس از این حادثه، عامل عملیات طی درگیری مسلحانه توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: عملیات در قدس اشغالی؛ ۸ صهیونیست کشته شدند

– حزب‌الله لبنان با اشاره به عملیات اخیر جوان فلسطینی در منطقه منطقه نبی یعقوب قدس اشغالی طی انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام همبستگی کامل با ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین، حمایت خود را از اتخاذ چنین اقدماتی برای جلوگیری از تداوم اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
– در ۸ بهمن ماه، یک نوجوان ١٣ ساله مسلح فلسطینی به سوی چند اسرائیلی در منطقه سلوان واقع در قدس اشغالی تیراندازی کرد که طی این عملیات دو صهیونیست مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: وقوع دومین عملیات ضد اسرائیلی در قدس اشغالی طی ۲۴ ساعت گذشته + ویدیو

– در پی عملیات‌های ضد اسرائیلی اخیر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل از استقرار شمار بیشتری از نظامیان این رژیم در قدس اشغالی و مناطق مجاور آن خبر داد.
– در ۹ بهمن ماه، بر اساس اعلام هلال احمر فلسطین، عمر طارق علی السعدی، جوان ۲۴ ساله فلسطینی که در درگیری‌های پنجشنبه هفته گذشته در جنین به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.
– در ۹ بهمن ماه، یک فرد مسلح فلسطینی به نام “کرم علی سلمان” در جریان تلاش برای انجام عملیات ضد اسرائیلی در شهرک کدومیم واقع در شرق قلقیلیه، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
– در ۹ بهمن ماه، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به سوی دو فرد ناشناس که از خاک سوریه به حصار مرزی جولان نزدیک شده بودند تیراندازی کردند که طی این حادثه یک نفر زخمی و یک نفر دیگر کشته شد.

بیشتر بخوانید:‌ تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سوی دو فرد در جولان اشغالی

– در ۹ بهمن ماه، کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین طی بیانیه‌ای از تصرف یک فروند کوادکوپتر رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز اخیر این رژیم به نوار غزه و دستیابی به اطلاعات مهم آن خبر داد.

بیشتر بخوانید: شکار کوادکوپتر ارتش اسرائیل توسط کتائب القسام + تصاویر

– در ۱۰ بهمن ماه، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت نسیم نایف سلمان ابو فوده، جوان ۲۶ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در الخلیل خبر داد.

تصویری از شهید نسیم نایف سلمان ابو فوده
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.