به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله پهپاد ناشناس به خودروی حامل مسلحین گروه تروریستی القاعده در شرق مارب، سه نفر از اعضای این گروه کشته شدند.

روز گذشته ۱۰ بهمن ماه، یک خودروی سواری در نزدیکی ایستگاه سوختی الحایره در منطقه الصمده واقع در جاده مارب-العبر هدف حمله یک پهپاد تهاجمی قرار گرفت. بر اساس گزارش منابع محلی، این خودرو حامل سه سرنشین از جمله حسان الحضرمی، مسئول ساخت بمب و مواد منفجره القاعده و برادرش موحد الحضرمی بود که همگی آنها در پی این حمله کشته شده‌اند.

حسان الحضرمی از اعضای برجسته گروه تروریستی القاعده است که پیش از این نیز در حمله پهپادی به منطقه الحدبا در ۹ آذر ماه، مورد هدف قرار گرفته بود اما زخمی شده و از این حمله جان سالم به در برده بود. همچنین بر اساس گزارش منابع محلی در مارب، سومین فرد کشته شده در این حمله شخصی به نام یاسر عبدالله راشد العامری، از اهالی مدیریت وصاب العالی در استان ذمار است. العامری از محافظین عبدالکریم السدعی، فرمانده تیپ العروبه (پان عربیسم) ارتش عربستان سعودی در محور الخویه واقع در مناطق مرزی جنوبی این کشور بوده و کشته شدن وی در این حمله، دلیل دیگری بر ارتباط نزدیک اعضای القاعده با ارتش عربستان است.

تصویر منتسب به یاسر عبدالله راشد العامری

گروه تروریستی القاعده با انتشار بیانیه‌ای در ۲۷ بهمن ماه، کشته شدن حسین هدبول المکنی معروف به حسان الحضرمی، و برادرش موسی هدبول را در این حمله تایید کرد.

بیانیه القاعده در تایید کشته شدن دو تن از اعضای برجسته خود در حمله پهپادی به مارب

با توجه به تصاویر منتشر شده از خودروی مسلحین القاعده و تداوم حملات هوایی برای ترور آنها احتمال می‌رود که اجرای این حملات توسط پهپادهای تهاجمی ارتش آمریکا انجام گرفته باشد. آمریکایی‌ها پیش از این نیز با استفاده از پهپادهای MQ-9 Reapers که توانایی حمل موشک های Hellfire، از جمله R9X، را دارا هستند حملات متعددی را در عراق، سوریه و افغانستان انجام داده است.

بیشتر بخوانید: حمله پهپادی ارتش آمریکا به خانه ای در شمال مارب

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.