حمله تروریستی به مسجد خطوط پلیس در پیشاور + ویدیو

سه شنبه 11 بهمن 1401 - 17:53
https://iswnews.com/?p=87737

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” بر اثر حمله تروریستی عامل انتحاری ناشناس به مسجد خطوط پلیس در شهر پیشاور بیش از ۲۷۰ نفر کشته و زخمی شدند.

بر اثر انفجار بمب در هنگام برگزاری نماز در مسجد خطوط پلیس شهر پیشاور، مرکز ایالت خیبرپختونخوا در ۱۰ بهمن ماه، دستکم ۱۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۱۷۰ نفر زخمی شدند. طبق اظهارات رسانه های پاکستانی، این بمب توسط عامل انتحاری ناشناسی به داخل مسجد انتقال و منفجر شده است.

این مسجد در منطقه‌ای واقع شده است که مقر نیروهای امنیتی و محل سکونت افسران پلیس بوده و در نزدیکی زندان مرکزی شهر پیشاور قرار دارد. از این رو اکثریت نمازگزاران و تلفات حمله انتحاری را نیروهای امنیتی و کارکنان پلیس تشکیل می دهند.

ساعاتی پس از وقوع این حمله تروریستی، شاخه عمر خالد خراسانی گروه تحریک طالبان پاکستان (TTP) با نشر بیانیه‌ای مسئولیت آن را به عهده گرفت و آن را انتقام ترور عمر خالد خراسانی، فرمانده ارشد این گروه توسط ارتش پاکستان توصیف کرد. اما محمد خراسانی، سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان این ادعا را تکذیب کرده و اقدام علیه مساجد و اماکن عمومی را نادرست دانسته است. با توجه به تکذیبیه تحریک طالبان احتمال می‌رود گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گیرد.

کشورهای مختلف منطقه و گروه طالبان افغانستان با ارسال پیام‌هایی به وزارت خارجه پاکستان این حمله تروریستی را محکوم کرده‌اند.

رانا ثناءالله، وزیر کشور پاکستان در واکنش به این حمله گفته است که دولت پاکستان خواستار رسیدگی طالبان افغانستان به موضوع پناهگاه‌های امن مسلحین تحریک طالبان پاکستان در این کشور شده است.

مشاهده موقعیت مسجد خط پلیس در شهر پیشاور در نقشه آنلاین

ویدیو: لحظات اولیه پس از وقوع انفجار در مسجد پیشاور
بیانیه طالبان افغانستان در محکومیت حمله تروریستی پیشاور
بیانیه تحریک طالبان پاکستان مبنی بر تکذیب انجام حمله تروریستی پیشاور توسط این عوامل گروه
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.