تحولات عراق، ۱۱ بهمن ۱۴۰۱

سه شنبه 11 بهمن 1401 - 23:21
https://iswnews.com/?p=87799

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” رزمندگان سازمان حشد الشعبی پس از رصد تحرکات تروریست‌های داعش در حومه‌ی غربی شهر آمرلی واقع در استان صلاح الدین، یک عملیات امنیتی جهت شناسایی و بازداشت عناصر این گروه تروریستی در روستاهای عبود و زنگیلی آغاز کردند.

۱- بغداد:
– در ۶ بهمن ماه، یک کاروان لجستیک اشغالگران آمریکایی در منطقه یوسفیه استان‌ بغداد هدف حمله گروه “مقاومت بین‌المللی” قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: حمله به کاروان‌ لجستیک اشغالگران آمریکایی در عراق

– در ۱۰ بهمن ماه، در نتیجه درگیری نیروهای سازمان حشد الشعبی با عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه طارمیه واقع در شمال بغداد، یک تروریست داعشی کشته شد.
– در ۱۰ بهمن ماه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق میزبان قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بود. السودانی و طالبانی در این دیدار بر لزوم حل اختلافات بین بغداد و اربیل تاکید کردند.
– در ۱۰ بهمن ماه، قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور و محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق دیدار و گفتگو کرد.

۲- نینوا:
در ۵ بهمن ماه، وزارت کشور عراق از بازداشت سه عامل انتحاری گروه تروریستی داعش قبل از اجرای عملیات تروریستی علیه دادگاه تجدیدنظر نینوا خبر داد.

۳- کرکوک:
– در ۶ بهمن ماه، رزمندگان سازمان حشد الشعبی و نیروهای امنیتی عراق، یک عملیات امنیتی مشترک جهت شناسایی و بازداشت عناصر گروه تروریستی داعش در جنوب کرکوک آغاز کردند.
– در ۹ بهمن ماه، یک فروند پهپاد جاسوسی اسکای لارک ساخت رژیم اسرائیل حین پرواز بر فراز شهر کرکوک در یک مجتمع مسکونی در شمال این شهر سقوط کرد که باعث خسارت به یکی از واحدهای مسکونی شد.

بیشتر بخوانید:‌ سقوط پهپاد اسرائیلی در عراق!

۴- دیالی:
در ۸ بهمن ماه، نیروهای تیپ ۲۳ سازمان حشد الشعبی، یک عملیات امنیتی در مناطق شمال استان دیالی با هدف بازداشت عناصر گروه تروریستی داعش و تامین امنیت این مناطق آغاز کردند.

۵- صلاح الدین:
در ۹ بهمن ماه، رزمندگان سازمان حشد الشعبی پس از رصد تحرکات تروریست‌های داعش در حومه‌ی غربی شهر آمرلی، یک عملیات امنیتی جهت شناسایی و بازداشت عناصر این گروه تروریستی در روستاهای عبود و زنگیلی آغاز کردند.

۶- الانبار:
در ۹ بهمن ماه، نیروهای تیپ ۲۷ سازمان حشد الشعبی، یکی از فرماندهان میدانی گروه تروریستی داعش را در استان الانبار بازداشت کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.