به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم اسرائیل در ۱۲ بهمن ماه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این گفتگو، همکاری و روابط فعلی میان دو طرف را رضایت‌بخش و روابط باکو و تل آویو را براساس اعتماد دوجانبه خواند.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان نیز ضمن تبریک به گالانت به دلیل انتصاب وی در سمت وزیر جنگ اسرائیل، خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌ نظامی شد.

در این جریان این گفتگوی تلفنی، حسن اف و گالانت در خصوص مسائل مربوط به امنیت منطقه و چشم انداز همکاری‌های تخصصی نظامی رایزنی کردند.

شایان ذکر است جمهوری آذربایجان از جمله نخستین کشورهای مسلمان است که با رژیم اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کرده و در عادی سازی روابط امارات متحده عربی با دولت صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ نیز نقش آفرینی کرده است. همچنین بنا بر اسناد موجود و با توجه به تسلیحات مورد استفاده جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ، رژیم صهیونیستی مهمترین صادرکننده اسلحه و تجهیزات نظامی به آذربایجان محسوب می‌شود.

افزایش مراودات میان باکو-تل‌آویو در سایه حضور صهیونیست‌ها در جمهوری آذربایجان، زنگ خطری برای کشورهای منطقه‌ به دلیل تهدید امنیت و ثبات منطقه‌ای محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: نشست سالانه سفرای رژیم صهیونیستی در باکو!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.